Cestovky často lžou. Jak na dovolenou bez starostí?

Praha – Cestovní kanceláře se často snaží nalákat klienty na lživé sliby. Vedle neúplných informací patří matoucí obrázek v katalogu k nejčastějším nekalým praktikám. Jenom loni zjistila Česká obchodní inspekce pochybení zhruba u šedesátky cestovek. „Nejčastějším pochybením je ubytování v jiném hotelu a nedostatek informací, jako je vzdálenost mezi hotelem a mořem,“ říká Jana Jabůrková, mluvčí ministerstva pro místní rozvoj.

V loňském roce bylo zkontrolováno zhruba 150 cestovních kanceláří, přičemž třetina z nich pochybila. A podobné případy se objevují také letos. „Denně jsou to dvě až pět stížností, zejména kolem ubytování,“ informuje Miloš Borovička, právník ze Sdružení na obranu spotřebitelů.

Aktuální kritika přichází také na systém služeb All inclusive, kdy má být vše zahrnuté v ceně. Jídlo, pití a další výhody totiž nakonec nebývají zahrnuty v ceně pokoje. Čtyřčlenné rodině se takto pobyt může nečekaně prodražit až o deset tisíc korun.

„Uzavře smlouvu a dovídá se, že musí připlatit. Toto je jeden z příkladů klamavé praktiky,“ vysvětluje mluvčí České obchodní inspekce Miloslava Fléglová.

Pokud se chcete vyhnout podobným potížím, měli byste předem porovnat nabídky několika cestovních kanceláří a dále sledovat ohlasy lidí na internetu. Ministerstvo pro místní rozvoj navíc nyní rozjelo na svých webových stránkách program s názvem Dovolená bez starostí.