Lexus ztrácí dominantní postavení na trhu

Washington – Vozy Lexus letos téměř jistě ztratí status nejprodávanějšího luxusního vozu ve Spojených státech. Značka spadající pod japonskou Toyotu totiž také doplácí na březnové zemětřesení a následnou jadernou havárii ve Fukušimě, která narušila výrobu na ostrovech. Podle aktuálních čísel Lexus v prodeji zaostává za BMW a Mercedesem.

11 let se vozy Lexus pyšnily tím, že mezi americkými boháči byly těmi nejoblíbenějšími. Letošek ale podle všeho přepíše historii. Vedení společnosti totiž odhaduje, že letos se prodá maximálně 190 tisíc automobilů této značky. To by znamenalo propad o 17 % oproti loňskému roku.

Mark Templin, šéf divize Lexus:

„Lexusu se nyní propadá prodej v důsledku březnového zemětřesení a vlny tsunami v Japonsku, která v zemi narušila produkci automobilů a komponentů.“


Mezery na trhu tak využily největší konkurenti Lexusu – německé značky BMW a Mercedes-Benz. Během prvního pololetí totiž oba výrobci prodali o 30 tisíc víc vozů než právě Lexus.

Tomu se navíc podle analytiků neblýská na lepší časy a čekají ho mnohem hlubší problémy než nynější propad prodeje. Odborníci tvrdí, že Lexus přijde o zákazníky z jednoho prostého důvodu – neumí zaujmout mladší generace. Průměrný věk Američana, který si koupí vůz této značky, je 55 let.