Server Spotify nabídne hudbu zadarmo také v USA

New Jersey - Ve velké konkurenci digitální nabídky hudby v Americe chce uspět evropský server Spotify. Na starém kontinentě se služba již prosadila například díky spolupráci s populárním Facebookem. Za oceánem budou projekt propagovat taktéž silné partnerské firmy jako Coca-cola, Chevrolet, Motorola nebo Reebok.

Princip pořizování hudby takřka zadarmo, se kterým server prorazil v Evropě, teď bude lákat i americké zákazníky. Bez poplatků zůstává základní přístup do databáze patnácti milionů skladeb. Za pět dolarů měsíčně si pak uživatelé mohou skladby stáhnout do počítače nebo za dvojnásobek v lepší kvalitě do přenosných zařízení. Projektu pomohlo i snadné napojení na sociální sítě.

„Spotify ve skutečnosti nedělá něco, co by na trhu už nebylo. Nabízí ale všechny služby v jednom balíčku. Kombinuje předplatitelské služby, stahování skladeb z nabídky, uživatelské rádio a sociální média, a to vše pod jednou střechou,“ uvedl mediální expert Aram Sinnreich z Rutgersovy univerzity.

Hudební server Spotify
Hudební server Spotify

V Evropě má Spotify více než 10 milionů registrovaných uživatelů a přes milion a půl platících zákazníků. Funguje ve Velké Británii, Francii, Nizozemsku, Švédsku nebo Španělsku, pro české uživatele prozatím licence není pořízena. Nyní má Spotify ve Spojených státech po dlouhém vyjednávání podepsaný kontrakt s hlavními hudebními značkami včetně Universal Music Group. Připravovat by se měla také smlouva s Warner Music. Vedle přístupu zdarma k široké hudební nabídce láká především svou jednoduchostí.

„Myslíme si, že klíčem k tomu, aby Spotify rezonoval v Americe způsobem, jako rezonuje s miliony lidí v Evropě, jsou jejich naprosto jednoduché zkušenosti. Díky nim se jaksi rozplynou bariéry mezi vlastnictvím a přístupem. Na konci dne lidi prostě chtějí poslouchat hudbu, objevovat novou hudbu a my v tomto procesu nechceme působit jako nějaká překážka,“ dodal zástupce firmy Jean Parks.

Americkou expanzi by firmě mohla zkomplikovat silná konkurence. Na to, aby oslovil americké zákazníky, má Spotify nanejvýš rok. Jinak je totiž uchvátí šířící se nabídka podobných služeb od gigantů, jako jsou Apple nebo Google.