Coca-Cole stoupl díky prodeji v zahraničí zisk o 18,1 procenta

Atlanta – Americké nápojové společnosti Coca-Cola Co. se ve druhém čtvrtletí dařilo velmi dobře. Její čistý zisk stoupl v tomto období o 18,1 procenta na 2,8 miliardy dolarů (48,4 miliardy korun). Firmě pomohl hlavně růst prodeje v zahraničí, zvláště na rozvíjejících se trzích. 

Největší výrobce nealkoholických nápojů zaznamenal nárůst tržeb ve výši 47 procent, konkrétně se dostaly na 12,74 miliardy dolarů. K vysokému růstu pozitivně přispěl vývoj směnných kurzů a loňská akvizice stáčírny a plnírny v Severní Americe. Tržby ze zahraničí se na celkových tržbách skupiny podílejí zhruba třemi čtvrtinami.

Zisk na akcii bez mimořádných položek činil 1,17 dolaru. Analytici dotazovaní agenturou Reuters očekávali v průměru zisk 1,16 dolaru na akcii při tržbách 12,38 miliardy dolarů.

Coca-Cola vydělala v zahraničí více než v domovině

Co se týče objemu prodeje, Coca-Cola jej vykázala o šest procent vyšší oproti stejnému období v loňském roce a růst firma zaznamenala ve všech regionech. V Severní Americe objem prodeje stoupl o čtyři procenta, v zahraničí o šest procent. Provozní zisk stoupl o 15 procent na 3,2 miliardy dolarů.

Coca-Colu však obdobně jako další potravinářské a nápojové firmy trápí růst cen surovin a potravinářských přísad, včetně cen umělých hmot, ze kterých se vyrábějí lahve. Firma minulý měsíc varovala, že kvůli dražším vstupům bude od konce července zdražovat o tři až čtyři procenta. Přitom Coca-Cola už ceny letos jednou zvyšovala, a to v průměru o dvě procenta.

Na začátku čtvrtého čtvrtletí dokončila Coca-Cola převzetí stáčíren společnosti Coca-Cola Enterprises v Severní Americe. K podobnému kroku přistoupila i konkurenční společnost PepsiCo. Obě společnosti doufají, že se jim díky akvizici podaří snížit náklady, urychlit inovaci a mít větší kontrolu nad distribucí.