Internetová reklama zažívá pokles

Praha - Tuzemské výdaje do zobrazované internetové reklamy, tzv. bannerů, klesají. Podle agentury Mediaresearch za ní zadavatelé v prvním pololetí letošního roku zaplatili 1,9 milliardy korun, což je meziroční pokles o více než o 3,8 %. Celkové výdaje na všechny typy reklamy na síti se ale podle provozovatelů internetových médií letos zvýší. Očekává se nárůst až o 24 %.

Mezi špičky na českém internetu, co se týče příjmů z internetových reklam, patří Seznam, Centrum a Mafra. V prvním pololetí letošního roku zůstává prvenství těchto serverů beze změny. Z prvního tria ale jen Seznam dokázal meziročně navýšit příjmy. Letos v červnu zadavatelé do online reklamy investovali přes 350 milionu, což je o téměř 7 % méně než v květnu. To je ale v tomto období obvyklé.

Výzkumná mediální agentura Mediaresearch:

„Mezi měsíci květnem a červnem není pokles reklamních investic ničím neobvyklým, v předprázdninovém období firmy své výdaje tradičně tlumí. V loňském roce tento rozdíl činil dokonce 16,4 procenta.“

Mezi zadavateli internetových reklam se již druhým měsícem drží na vrcholu česká Telefónica O2, kterou následuje aukční server Aukro. Podíl internetu na reklamním trhu vystoupal loni na téměř 13 %. Je na třetím místě za televizí a tiskem a zadavatelé na síti utratili za reklamy 7,7 miliardy korun.

Výnosy z reklam na internetu (zdroj: ČT24)