Tesco láká zákazníky na cestovní pojištění a autopojištění

Praha – Od zítřka nabídne obchodní řetězec Tesco svým zákazníkům cestovní pojištění a pojištění aut. Zájemci si pojištění budou moci sjednat prostřednictvím internetu nebo telefonicky. Česká republika je po Velké Británii, Irsku, Polsku, Thajsku a Koreji šestou zemí, kde Tesco pojištění nabídne. Pojištění bude v Česku řetězec nabízet vedle spotřebitelských úvěrů, osobních půjček nebo kreditních karet. V Británii má Tesco do svých finančních služeb zařazeno například i pojištění nemovitostí, automobilů, cestovní pojištění či pojištění domácích zvířat. Již od předloňska nabízejí v Česku pojištění domácností, autopojištění a cestovní pojištění hypermarkety Globus.

Zdroj: Isifa/Rex Features Autor: Geoff Moore

Tesco bude nabízet produkt, který pro řetězec vyvinula Direct Pojišťovna. Systém pojištění bude propojen s věrnostním programem Tesco Clubcard. Při uzavření pojistky získají účastníci věrnostní karty body podle celkové výše pojistky. „Myslíme si, že Tesco pojištění krásně zapadá do našeho portfolia a umíme zákazníkům nabídnout něco, co na trhu ještě neexistuje,“ tvrdí ředitelka marketingu Tesco Monika Labudíková.

Monika Labudíková:

„Chceme zákazníkům nabízet nejen pohodlný a jednoduchý nákup pod jednou střechou, ale i nové služby. Věříme, že naše nabídka osloví široký okruh zájemců, a to zejména cenou a rozsahem pojistného krytí, rychlostí vyplácení pojistného plnění a asistenčními službami.“


Prodej pojistek bude možný výhradně přes telefon či internet, osobní prodej přímo na prodejnách řetězec neplánuje. „Myslíme si, že tenhle způsob je pohodlný, je jednoduchý a chceme jít tímto způsobem. My jsme si v rámci Evropy testovali i jiné způsoby včetně osobního prodeje, ale zjistili jsme, že prodej po telefonu a internetu vyšel pro Tesco nejlépe,“ uvedla manažerka finančních služeb Tesco Lucie Hadaričová.

Tesco láká na levné cestovní pojištění

Tesco slibuje, že autopojištění si zákazník stihne sjednat přibližně za sedm minut. Ke každému pojistnému balíčku prý navíc získají nepřetržitou asistenční službu. Cestovní pojištění bude možno sjednat on-line i v den odjezdu. Podle vyjádření zástupců Tesca bude průměrná výše pojistného výrazně nižší, než činí průměr na pojistném trhu. „V porovnání s konkurencí průměrná výše pojistného při srovnatelném plnění u autopojištění Tesco může být až o 40 procent nižší a u cestovního pojištění až o 59 procent nižší,“ uvedla Labudíková.

Pojištění automobilů:

  • povinné ručení
  • pojištění proti vandalismu
  • pojištění proti živlům
  • pojištění proti odcizení
  • havarijní pojištění

Cestovní pojištění:

  • náklady spojené s úhradou léčebných výloh
  • trvalé následky úrazu
  • odpovědnost za škodu nebo ztrátu zavazadel
  • rozšíření pojištění pro případy provozování adrenalinových sportů

Největší inspiraci sbíral řetězec ve Velké Británii, kde Tesco nabízí ve spolupráci s různými partnery celkem devět druhů pojištění. Už nyní ale nabízí společnost svým zákazníkům v Česku také další finanční služby jako například poskytování spotřebitelských úvěrů a osobních půjček. Má také vlastní kreditní karty. V zahraničí je prodej pojišťovacích produktů ve velkoplošných obchodech běžný. V Česku pojištění předloni jako první začaly nabízet hypermarkety Globus. Nabízejí pojištění domácností, autopojištění a cestovní pojištění.

Podle odborníků na maloobchodní trh by projekt pojištění prodávaného v obchodních řetězcích měl být v ČR úspěšný, neboť zákazníci budou moci na jednom místě pořídit běžné nákupy i pojištění, přičemž jeho cena je zpravidla výhodnější než přímo v pojišťovně. „Ten produkt je šitý pro masy - tak, aby byl důraz kladen na nízkou cenu, a to znamená, že nemusí být vhodný zdaleka pro každého. Někdo potřebuje širší krytí, někdo mnohem sofistikovanější produkty,“ dodává však šéfredaktor serveru Investujeme.cz Petr Zámečník.

Tesco na tuzemském trhu zaměstná dalších 900 lidí

Obchodní řetězec Tesco vstoupil na tuzemský trh v roce 1996. Podle údajů z konce května v Česku provozuje 158 obchodů, 18 čerpacích stanic a šest obchodních center. V účetním roce 2010/11, který skončil letos v únoru, zvýšil v Česku tržby bez daně z přidané hodnoty meziročně o šest procent na 40 miliard korun. Firma nedávno oznámila, že hodlá pokračovat v expanzi a na tuzemském trhu plánuje otevřít zhruba 25 nových prodejen. Díky tomu vytvoří asi 900 nových pracovních míst.