Česká spořitelna chystá banku pro „rozmarnější“ klientelu

Praha - Česká spořitelna připravuje pro český trh zcela novou banku. Ta má být modernější a výslovně cílí na lidi, kteří se těžko ztotožňují s názvem Česká spořitelna. Banka s největším počtem klientů v zemi tak reaguje jak na změnu životního stylu Čechů, tak na nástup nových konkurentů. Informaci přináší dnešní Hospodářské noviny.

Do hledáčku nové banky by se tak mohli dostat hlavně ti, kdo si užívají života, nešetří, nechtějí žádné komplikované služby a berou si půjčky a kreditní karty. Neměl by to být čistě internetový projekt. Součástí by měly být i pobočky, které by ale měly vypadat jinak než klasická síť spořitelny.

Martin Škopek, Erste Group:

„Určitá část Čechů, a nemusí to být ani záležitost věku, má psychologickou bariéru se s brandem České spořitelny ztotožnit.“

„Jde nám o lidi, kteří chtějí mít něco víc trendy, aby se tím mohli prokázat ve společnosti. Pro tuto skupinu, která je pro bankovní obchody velmi zajímavá, plánujeme přijít s novým konceptem obsluhy.“


Údajně by v nich mělo být například možné pít kávu s možností posedět si v bance jako v kavárně. Stylově by pobočky mohly zapadat do vkusu lidí, kteří rádi navštěvují například řetězec kaváren Starbucks. „Takových lidí, kteří si chtějí užívat a půjčovat, je podle našich průzkumů 25 procent,“ řekl listu šéf ČS Pavel Kysilka.

Nová banka bude zaštítěna buď Českou spořitelnou, nebo Erste Group. Její start ještě není definitivní. „Z Vídně jsme dostali zelenou zmapovat trh, konečné rozhodnutí ještě nepadlo,“ řekla deníku mluvčí ČS Klára Gajdůšková.

Českou spořitelnu ohrožuje konkurence

Česká spořitelna je totiž pod silným tlakem, aby se přizpůsobila novým rivalům, kteří v poslední době vstoupili na trh, nebo tak v nejbližší době učiní. Kromě už fungující Zuno Bank se na podzim chystá spustit služby i banka PPF Air Bank. Expandovat chce také Equa Bank a podobné se dá čekat i od nového vlastníka Volksbank, kterým je ruská banka Sberbank.

Pro mateřskou Erste Group je ČS klíčová. V prvním pololetí Česká spořitelna meziročně zvýšila konsolidovaný čistý zisk o téměř 24 procent na 7,21 miliardy korun.