Klientům Vodafonu chodí přemrštěné faktury, na vině je nový systém

Praha -  Mobilního operátora Vodafone trápí problémy s novým zákaznickým systémem a doplácí na ně i jeho zákazníci. Chodí jim nesmyslně vysoké faktury nebo jim dokonce společnost zablokovala telefonní číslo kvůli neexistujícím dluhům. A když chtějí naštvaní zákazníci změnit operátora, i tady na ně čekají komplikace.

„Chtěli jsme přejít k jinému operátorovi, ale nakonec to trvalo měsíc, nikdo se nám nedovolal a my jsme mohli volat jen z cizího čísla,“ popisuje své zkušenosti dnes už bývalý zákazník Vodafonu. „Brala jsem si dotovaný telefon ke svému účtu, na faktuře mi pak přišla pokuta na šest stovek kvůli porušení smluvních podmínek. Operátor se mi omluvil, že jde opět o chybu systému,“ říká zákaznice, která také narazila na chyby systému.

Případy problémů s novým klientským systémem se množí. Český telekomunikační úřad hlásí, že přechod na nový systém zvýšil počet stížností na červeného operátora o 100 procent. „Víme, že někteří zákazníci mohou mít bohužel dočasné nepříjemnosti. Mrzí nás to, řešíme to s nimi na zákaznické lince,“ potvrdil mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.

Vodafone spustil modernizaci klientského systému už koncem loňského roku. Zákazníkům v souvislosti s tím sliboval rychlejší aktivaci služeb i lepší kontrolu nad výdaji. Na kolik nový systém vyšel, firma úzkostlivě tají, podle odhadů expertů to byly stovky milionů korun.

Přechod na nový systém je u velkých firem vždy komplikovaný

Vodafone není prvním operátorem v problémech. Úplně stejné komplikace měla s novým systémem například i Telefónica, které pár dní nefungovala ani infolinka. „Když přechází velká firma na úplně nový systém, který není ozkoušený, tak není možné otestovat, co všechno budou zákazníci chtít, takže chtě nechtě se systém musí ladit za chodu,“ upozornil redaktor Mobil.cz Luděk Vokáč.

„Dá se říci, že množství stížností je určitým způsobem stabilní, akorát se nám přelívají mezi jednotlivými typy stížností a jednotlivými operátory,“ řekl k tomu vedoucí oddělení kontroly Českého telekomunikačního úřadu Miroslav Charbuský.

Mobilní operátoři přitom nejsou jediní, koho se stížnosti týkají. Se svými bývalými klienty se teď pře i poskytovatel internetu a kabelové televize UPC. Společnost kvůli nevráceným modemům posílala na své bývalé zákazníky exekutory, a to přestože v řadě případů zákazníci zařízení v termínu vrátili.