Česká pošta se bude vozit v dodávkách od Fordu

Praha – Dodávky bude České poště pronajímat Ford Charouz. Tendr na 350 automobilů bude financovat ČSOB Leasing. Do výběrového řízení se přihlásilo šest firem. Pošta nakonec vybrala nabídku s nejnižší cenou za každý ujetý kilometr. Informoval o tom dnes server Aktuálně.cz.

Rozpětí nabídkových cen se pohybovalo od necelých 10,50 koruny, tedy konečného vítěze, až k sedmnácti korunám za kilometr. Pošta bude mít v ceně veškerý servis, vedle pronájmu bude platit už pouze pohonné hmoty. Doručovatelé budou jezdit dvěma typy Fordu Tranzit – v kratší a delší variantě. První z nich pojme8,5 mkrychlových nákladu, druhý deset.

Podnikatel Antonín Charouz:

„Jsme rádi, že se potvrdilo, že naše nabídka je, a po celou dobu byla, pro Českou poštu nejvýhodnější.“


Mezi uchazeči byli kromě Fordu Charouz rovněž prodejci automobilů Volkswagen, Fiat a Mercedes, obvykle s vlastními leasingovými společnostmi. Fiat, který o zakázku od začátku velmi stál, se ale nehodlá se svojí prohrou smířit. „Vzhledem k tomu, že nemáme oficiální informaci o ukončení tendru, očekáváme vyhlášení třetího kola. Již se nám pro tento postup podařilo vyjednat výraznou dodatečnou podporu,“ uvedla mluvčí tuzemského zastoupení automobilky Fiat Janka Konečná. „V podmínkách druhého kola bylo jasně uvedeno, že je konečné,“ reagoval však Charouz.

Česká pošta nechce výsledky tendru komentovat do doby, než budou písemně informováni všichni uchazeči. Na odvolání mají zbývající účastníci ještě více než týden. Lhůta totiž začala běžet v pondělí a možnost podat odvolání vyprší 5. září.

Reklamní letáky
Zdroj: isifa/Lidové noviny
Autor: Jindřich Mynařík

Fiat se už jednou výsledkům tendru bránil

Původní tendr České pošty na nákup dodávkových aut s předpokládanou hodnotou 300 milionů korun zrušil loni kvůli závažným pochybením Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Tehdy v soutěži vyhrála rovněž Charouzova firma. Správní řízení zahájil úřad na základě podnětu ze soutěže vyřazeného Fiatu. Firma Fiat si stěžovala, že podmínky byly šity na míru Fordu a konkrétně modelu Ford Tranzit.