3D televize nemají využití

Praha - 3D televize, vloni hit, letos samozřejmost. Výrobci hledají cestu do obýváků novými cestami a trojrozměrná technologie se stala dalším doplňkem pro chytré obrazovky, které umožňují například surfovat po internetu. Snadnějšímu rozšíření 3D televizí sice pomáhá rychlý pokles cen, ale brzdí ho absence specializovaných televizních kanálů.

Trojrozměrný obraz, bezdrátové připojení k internetu, obrazovka bez rámu a filmy ke stažení jsou součástí nejmodernějších televizí současnosti. Výrobci televizí se tiše pokouší přejít nevalný úspěch 3D a k nové technologii přidávají další služby, aby udrželi prorůstový trend prodeje.

3D se totiž neukázalo jako revoluce, na kterou by domácnosti čekaly. Loni se po celém světě prodalo kolem tří milionů televizí s trojrozměrným obrazem, což je méně, než si výrobci původně slibovali. Kromě vysokých startovacích cen za to může i nedostatek 3D obsahu.

Trhu s 3D by velmi pomohlo, kdyby tady byl televizní kanál, který by ve 3D pravidelně vysílal. Předpokládá se, že je to otázkou jednoho až dvou let. 3D už ale dávno nejsou jen televize. Ve třech rozměrech je možné hrát počítačové hry a 3D displeje se montují i do prvních mobilních telefonů.