Mediaservis obvinil Českou poštu z porušování hospodářské soutěže

Praha - Největší tuzemský alternativní poskytovatel poštovních služeb Mediaservis dnes obvinil konkurenční Českou poštu, že při distribuci denního tisku používá dumpingové ceny a porušuje tak hospodářskou soutěž na poštovním trhu. Mediaservis kvůli tomu připravuje podnět k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Sdělilo to vedení společnosti Mediaservis.

Dumpingové ceny byly podle šéfů Mediaservisu zřejmě příčinou toho, že Česká pošta od července vystřídala tuto společnost při distribuci deníků z produkce vydavatelství Vltava Labe Press (VLP). „Možné porušování pravidel hospodářské soutěže dosud dominantním poskytovatelem poštovních služeb musí být prověřeno. Z dvouměsíční analýzy rozsahu a kvality služeb České pošty se domníváme, že distribuce deníků prováděná Českou poštou je pravděpodobně realizována za dumpingové ceny, které nejsou z dlouhodobého hlediska udržitelné,“ uvedl jednatel Mediaservisu Michal Koliandr. 

Úplná liberalizace poštovního trhu od roku 2013

Podle Koliandra lze dumpingovou cenovou politiku České pošty transparentně doložit, neboť doručovací systém České pošty je téměř totožný s logistikou Mediaservisu. Podnět Mediaservisu k ÚOHS se podle Koliandra zakládá na právním názoru, že poskytování dumpingových cen ze strany České pošty je zneužíváním dominantního postavení v souvislosti s blížící se úplnou liberalizací poštovního trhu od ledna 2013.

Koliandr míní, že se Česká pošta snaží včas vytlačit Mediaservis z trhu poštovních služeb. „I přes odchod VLP, vydavatele regionálních Deníků, ke konkurenci, posiluje Mediaservis své postavení na poštovním trhu a i nadále připravuje konkrétní kroky směřující k prohloubení spolupráce s ostatními vydavateli periodického tisku. K těmto krokům patří především nabídka služeb v oblasti zákaznického servisu pro předplatitele,“ stojí v tiskové zprávě Mediaservisu. 

Mediaservis je jediný alternativní poštovní operátor, který poskytuje své služby na celém území ČR. Společnost se specializuje na služby v oblasti mediální logistiky, poštovních služeb a telemarketingu.