Peugeot a Citroën by mohly zrušit až 10 tisíc pracovních míst

Paříž - V reakci na zpomalování ekonomiky hodlá francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën v příštích týdnech razantní propouštění ve Francii, jak dnes informoval francouzský tisk. Automobilka by mohla zrušit až deset tisíc pracovních míst, což odpovídá deseti procentům její pracovní síly ve Francii, píše list La Tribune.

Podle agentury Reuters mluvčí společnosti uvedl, že potvrdit plány na zrušení deseti procent pracovních míst ve Francii by bylo „předčasné“. Nicméně dodal, že automobilka již identifikovala téměř tisícovku pracovních míst, která by mohla být zrušena.

Vladimír Rybecký, redaktor serveru Autoweek.cz 

„Nejde o propouštění. Automobilky hledají jiné využití asi pro deset tisíc zaměstnanců v souvislosti s tím, že chtějí omezovat výrobu, protože očekávají pokles poptávky a chtějí předejít tomu, co nastalo v roce 2008, když přišla hospodářská krize.“

Generální ředitel společnosti Philippe Varin již minulý týden na autosalonu ve Frankfurtu uvedl, že firma plánuje snižování nákladů i počtu zaměstnanců, protože očekává obtížnější ekonomické podmínky. Na konci loňského roku automobilka podle svých internetových stránek zaměstnávala po celém světě téměř 200 tisíc lidí.

Komentář Vladimíra Rybeckého (zdroj: ČT24)

Po německém Volkswagenu je PSA Peugeot Citroën druhým největším výrobcem automobilů v Evropě. Firma působí rovněž v České republice, kde má společný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.

Kia Motors přijme na Slovensku 1000 lidí

Opačná situace je ve slovenském závodě automobilky Kia Motors, který přijme dalších tisíc pracovníků. Zvýšení zaměstnanosti o třetinu souvisí s vyšším počtem objednávek a chystaným přechodem na třísměnný provoz, jak uvedl mluvčí závodu Dušan Dvořák. 

„Oběma korejským automobilkám, Hyundai i Kia, se daří. Kvalita se znatelně zvýšila, zlepšil se design a k tomu je třeba připočíst i to, že dělají velmi dobrou marketingovou práci,“ myslí si redaktor portálu Autoweek.cz Vladimír Rybecký.

Automobilový průmysl je jedním z tahounů slovenské ekonomiky. Vedle automobilky Kia Motors mají své závody v zemi také francouzský PSA Peugeot Citroën a německý Volkswagen. Na továrny je navázaná řada dodavatelů součástek. Po propuknutí světové hospodářské krize se automobilkám zhoršily hospodářské výsledky, což poznamenalo celou ekonomiku. Letos ale odvětví hlásí oživení, které se vedle vyšší výroby projevuje také najímáním nových zaměstnanců.