České banky začínají být vstřícnější

Praha - Klienti českých bank jsou s bankovními službami spokojenější než v předchozích letech. I přesto je však spokojenost v porovnání s Evropou podprůměrná. Důvěru klientů si získaly především nové malé banky, jak vyplývá ze studie společnosti Epsi.

Letošní čísla spokojenosti klientů jsou nejlepší za posledních pět let. Největší zásluhu na tom mají nově vzniklé menší banky. „Velké banky ztrácí v tom smyslu, že reagují možná o něco pomaleji, malé banky jsou dynamické, a rychlé,“ myslí si Jitka Jakubcová, ředitelka Epsi. 

Některé velké banky si ale polepšily také. Mezi nimi je letos podle čísel Epsi nejúspěšnější Komerční banka. V souhrnu jsou pak podle studie nejspokojenější klienti GE Money bank. „Velká banka dokáže obsloužit jak velkého firemního klienta, tak drobného retailového klienta, tedy běžného občana. Malá banka se bude vždy muset zaměřit na určitý segment klientů,“ tvrdí Petr Zámečník, šéfredaktor portálu Investujeme.cz.

Dlouhodobě je ale spokojenost klientů se službami bank působících v Česku spíše podprůměrná a v evropském srovnání se nachází ve spodní třetině. Naproti tomu jejich hospodářské výsledky patří v Evropě k těm nejlepším, ačkoliv nedosahují rekordní úrovně z roku 2009.