U Čechů roste zájem o tuzemské potraviny

Praha - Podle zástupců národní značky kvality Klasa roste zájem o tuzemské potraviny. Tuto značku udělil ministr zemědělství od roku 2003 více než 1 300 potravinářských výrobků od 228 výrobců - především masu a mléčným výrobkům. Národní značky mají i sousední státy. Tuzemští zemědělci a potravináři se touto cestou mimo jiné snaží bojovat proti rostoucím dovozům potravin.

Češi začínají být údajně více uvážliví při nákupu potravin. Na regálech stále více vyhledávají české potraviny. To potvrzují i tuzemští producenti potravin a nápojů. Pravděpodobně je to díky lépe označeným domácím výrobkům značkou Klasa. V Česku přitom není zavedená praxe ze zemí jako je třeba Francie, kde domácí potraviny prodávají odděleně a pro kupující je tedy ještě snadnější je najít.

Podle výrobního ředitele Stock Plzeň Václava Šitnera to není jen otázka kvality, ale určitou roli při výběru potravin hraje také mírný patriotizmus.

Ročně jde podle zástupců Klasy na podporu značky 160 až 170 milionů korun. Zkušenosti s tím, jak výrobkům pomáhá, se různí - ocenění totiž ročně získá zhruba sto produktů, o jeho prodloužení ale řada výrobců v dalších letech ztratí zájem.