Zisk Volkswagenu se ztrojnásobil

Wolfsburg – Čistý zisk německé automobilky Volkswagen se v letošních prvních třech čtvrtletích více než ztrojnásobil na 13,6 miliardy eur (338 miliard korun) ze čtyř miliard eur před rokem díky mimořádnému příjmu souvisejícímu se snahou o převzetí Porsche. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnila firma. Provozní zisk české divize Škoda Auto v korunovém vyjádření vzrostl o 75 procent na 14,02 miliardy korun. 

Zdroj: ISIFA/Getty Images Autor: Sean Gallup

Provozní zisk společnosti Volkswagen v období od ledna do září meziročně stoupl o 86 procent na devět miliard eur díky silnému růstu prodeje. Její tržby se zvýšily o 26 procent na 116,3 miliardy eur. Dodávky automobilů stouply o 14 procent na 6,17 milionu vozů. 

Tržby Volkswagenu se zvýšily o 26 procent na 116,3 miliardy eur. Firma ve sledovaném období poprvé prodala více než šest milionů automobilů. Dodávky stouply o 14 procent na 6,17 milionu vozů.

Video Zisk Volkswagenu se ztrojnásobil
video

Zisk Volkswagenu se ztrojnásobil

Ostatní automobilky mají spíše problémy

Podle agentury Reuters kontrastují příznivé výsledky Volkswagenu s vývojem u některých konkurentů. Francouzský PSA Peugeot Citroën například tento týden prudce zhoršil odhad letošního zisku své automobilové divize a ohlásil plány na zrušení zhruba 6 000 pracovních míst v Evropě.

Také Fiat škrtá po celé Itálii. Jeho zaměstnanci se minulý týden sešli uprostřed Říma, aby proti tomu protestovali. Podle generálního ředitele automobilky Sergia Marchionneho jsou na tom jiné trhy podobně: „S výjimkou německého trhu, který se může opřít o silné hospodářství země, se velké evropské trhy vůbec nelepší. Stále klesají.“

Fiat
Fiat

„Celoevropský trh letos nepatrně zpomalil. Volkswagenu se to netýká, ten naopak prodává hodně. Nesmírně se propadly státy jako Portugalsko, Řecko, Španělsko,“ přiblížil redaktor týdeníku ekonom Petr Korbel.

Česko naproti tomu platí za bezpečnou oblast. Podle odhadů letos vyrobí jeden milion a 179 tisíc nových osobních a malých užitkových vozů. Oproti loňsku je to o desetinu víc. Třeba Hyundai v září oznámil zavedení třetích směn, aby tak mohl vyrábět čtyřiadvacet hodin denně. Třetí směnu zavádí i Kia na Slovensku. Žilině se díky ní už přezdívá Detroit východu.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě. Do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě. „Myslím si, že by to mohli stihnout i dřív. Záleží na tom, jak se japonské automobilky vzpamatují z krize, která na ně dolehla po tsunami a také záleží na tom, jaká bude ekonomická situace v Evropě,“ dodal Korbel.