T-Mobilu do září klesly tržby o devět procent

Praha - Mobilnímu operátorovi T-Mobile klesly letos do konce září tržby o devět procent. A to na něco málo přes dvacet miliard korun. Za poklesem stojí snižování cen telekomunikačních služeb. Počet zákazníků se snížil o necelých sedmdesát tisíc na 5,4 milionu. Firma to dnes sdělila ve své tiskové zprávě. Konkurenční Vodafone zvýšil za letošní první tři čtvrtletí počet zákazníků o šest procent na 3,3 milionu. Telefónica výsledky oznámí dnes odpoledne.

Podle mluvčí Martiny Kemrové spotřeba telekomunikačních služeb neustále roste, zejména v oblasti dat. Průměrná měsíční útrata mobilních zákazníků se přitom meziročně snížila téměř o deset procent na 380 korun. Hrubý provozní zisk EBITDA klesl o necelých jedenáct procent na 9,5 miliardy korun.

„Nadšení z technologické novinky vystřídal racionální přístup. Zákazníci se sice učí využívat další služby, ale zároveň aktivně optimalizují své tarify. Ceny telekomunikačních služeb trvale klesají a my operátoři musíme hledat nový přístup k zákazníkům i službám, které poskytujeme,“ uvedl generální ředitel firmy Milan Vašina.

T-Mobile
T-Mobile

Zatímco počet tarifních klientů se zvýšil o 73 tisíc, počet uživatelů předplacených karet klesl o 142 tisíc. Podíl tarifních klientů byl třiapadesát procent. Zákazníci mobilní sítě T-Mobile měsíčně provolali v průměru 125 minut, což představuje růst o tři procenta. Objem přenesených dat vzrostl o více než pětinu. Podíl nehlasových služeb na tržbách stoupl z 23 na 25 %. Společnost T-Mobile Czech Republic působí na českém trhu od roku 1996. Je členem mezinárodní telekomunikační skupiny Deutsche Telekom.