Česká pošta se chystá do boje s konkurencí

Praha - Česká pošta od Nového roku zavede čtyři typy nových balíků - „balíky na poštu“, „balíky do ruky“, „balíky expres“ a „balíky nadrozměr“. Změní se i ceník a přibudou nové možnosti sledování a oznamování balíků adresátům. Státní podnik tak reaguje na konkurenci soukromých dopravců, s nimiž chce soupeřit novými službami i nižší cenou. Informaci přináší dnešní Hospodářské noviny.

Pošta zatím nechce připravované změny komentovat. Její mluvčí Ivo Mravinac deníku řekl, že oficiálně pošta změny představí příští týden. Vyhodnotí také pilotní provoz, na kterém v minulých třech měsících spolupracovala s vybranými českými e-shopy. Nechala si již zaregistrovat i ochrannou známku Velká balíková revoluce České pošty.

Balík na poštu si mohou nechat zákazníci doručit na libovolnou pobočku pošty. Balík do ruky se bude pošta snažit doručit přímo adresátovi, slibuje přitom rychlejší doručení a větší snahu. Expresní balík dodá pošta při podání do deseti hodin v krajských městech ještě tentýž den a balík nadrozměr umožní klientovi poslat zásilku o váze až jedné tuny.

Pošta tak reaguje na potřeby svých nejvýznamnějších zákazníků - českých internetových obchodů. Jejich klienti se totiž stále častěji obracejí ke konkurenci jako jsou dopravci DPD, PPL, TopTrans či Gebrüder Weiss. Ti často umožňují zakázky komfortně sledovat a informují o přibližném času jejich doručení pomocí SMS či telefonicky.