Netradiční reklama obchodního řetězce John Lewis slaví úspěch

Světlo světa spatřila nová reklama, která představuje nakupování dárků „jinak“. Vánoční nakupování je radost, radost z toho, že někomu dáme dárek. S reklamou přišel britský obchodní řetězec John Lewis. Krátký film má neobvyklých devadesát vteřin. Emotivní příběh se hned po uvedení v televizi stal internetovým hitem. Zatím ho zhlédly tři miliony lidí.

Malý chlapec tlačí pohledem ručičky na hodinách dopředu. Nemůže se dočkat Štědrého dne, aby mohl dát dárek svým rodičům. Šot měl stál podle britského deníku Telegraph v přepočtu přes 180 milionů korun. Obchodnímu řetězci se ale podle odborníků vyplatí. Už jen proto, že jeho poselství je jasně čitelné a míří na lidské emoce.¨

„Je to kouzelný pocit, když pro někoho máte perfektní dárek. Těšíte se na ten den D, kdy ho předáte. Právě pocit očekávání jsme se snažili zachytit v naší letošní vánoční kampani,“ říká John Lewis, marketingový ředitel Craig Inglis.

Reklama obchodního řetězce John Lewis
Reklama obchodního řetězce John Lewis
Více fotek
  • Reklama obchodního řetězce John Lewis zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/31/3068/306741.jpg
  • Vánoční dárky zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/31/3068/306739.jpg
  • Vánoční nákupy zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/30/2984/298317.jpg
  • Vánoční nákupy zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/30/2984/298315.jpg

Rozpočet reklamy je výjimečný. Tím spíš v době evropské dluhové krize. Jedna vteřina točení zhruba za dva miliony korun, což je víc, než za kolik se točí hollywoodské trháky. Rozpočet, ale i celkový koncept reklamy v Česku chybí. Tuzemské obchodní řetězce šetří, i přesto, že výroba reklamy je oproti roku 2008 výrazně levnější (až o dva miliony korun).

„Nejlepší forma reklamy je šeptanda, co si lidi řeknou, protože tomu pak ti další věří,“ říká Jíří Mikeš z Katedry komerčních komunikací Vysoké školy ekonomické.


Velké oblíbenosti se v Česku stále těší Kofola i Spejbl a Hurvínek

V Česku mediální pozornosti neušla například reklama se Spejblem a Hurvínkem. Populární loutkové postavičky propagují přípravky na klouby, paměť nebo prostatu. Jednou z nejoblíbenějších reklam je pak vánoční šot Kofoly, který výrobce nasadil i letos.

Video Rozhovor s Jiřím Mikešem
video

Rozhovor s Jiřím Mikešem