Česká pošta a DPD se přou o balíkovou revoluci

Praha – Doručovací společnost Direct Parcel Distribution (DPD) obvinila Českou poštu z toho, že okopírovala její reklamní kampaň Revoluce v doručování zaměřenou na přepravu balíků. Stížnost na poštu za její kampaň Balíková revoluce proto předala české reklamní asociaci. Pošta však nařčení odmítá s tím, že na kampani pracovala dávno před tím, než podobný nápad prezentovala konkurence.

„Balíková revoluce je jednoznačně naše. My jenom přivítáme, když to zažalují, protože se ukáže, kde je pravda. My jsme na tom projektu pracovali více než rok,“ uvedl ředitel odboru komunikace České pošty Ivo Mravinac.

„Česká pošta se námi nechala, mírně řečeno, inspirovat a my připravujeme kroky směrem k zainteresovaným institucím,“ oponoval generální ředitel DPD Daniel Mareš. DPD označuje přístup konkurenta za neetický a požaduje, aby Česká pošta připravené materiály dál nezveřejňovala a vydané rychle stáhla.

Střet pomůže zákazníkovi

Kampaně se shodují v důrazu na slovo „revoluce“ i ve své vizuální prezentaci, kdy oba subjekty využívají antropomorfní poštovní balíky. Podle kreativního ředitele společnosti Konektor Martina Charváta se proto zjevně jedná o naprosto stejný nápad. „Je ale otázka, jestli to okopírovaly, nebo obě společnosti přišly na to samé.“ Denně totiž na člověka útočí tři tisíce reklamních sdělení a přicházet stále s něčím novým, je téměř nemožné. Málokdy se ale podobné kampaně objeví ve stejné zemi a ve stejnou dobu.

Reklamní experti nyní očekávají bitvu právníků obou firem, spotřebitel však na konkurenčním boji nakonec vydělá. Přestože s Českou poštou stále pracuje absolutní většina internetových obchodů, služby jsou stále kvalitnější a levnější. „Výrazně se zpřesňuje doručení, zrychluje. Cenový tlak je tam určitě veliký,“ dodává generální ředitel Mall.cz Marek Liška.