Zynga nabídne jednu akcii až za 10 dolarů

New York – Společnost Zynga, která vyrábí hry pro mobily a sociální sítě, horečně připravuje svůj vstup na burzu. Úpis akcií by měl začít v půlce prosince a měl by firmě vydělat necelých 900 milionů dolarů. Jednu akcii chce společnost nabídnout za osm až deset dolarů. Zynga se chystá nabídnout investorům necelou desetinu svých akcií. Tržní kapitalizace firmy by měla vyšplhat k deseti miliardám dolarů.

Názory na vstup Zyngy na burzu v době, kdy jsou trhy silně volatelní, se různí. Sám výrobce her, mezi které patří například facebooková Farmville, se neúspěchu nebojí. Čeká, že po jeho akciích bude velká poptávka. „Emisí na trhu není tolik, aby uspokojily investorskou poptávku. Zynga si pravděpodobně investory najde, nebude mít problém upsat celý objem emise,“ uvedl analytik Patria Finance Branislav Soták.

Podle jiných odborníků by ale Zynga udělala lépe, kdyby svůj vstup na newyorskou burzu odložila až na příští rok. Podle analytika Wedbush Securities by firma nejprve měla zveřejnit výsledky za poslední kvartál letošního roku vzhledem k tomu, že do jejích posledních výsledků se silně promítly vyšší investice.

Skeptický je ke vstupu Zyngy na burzu i Walter Todd z Greenwood Capital. Podle něj Zynga sice může povzbudit počáteční poptávku po svých akciích tím, že je vydá v podstatně menším objemu, než je běžné u jiných IPO, avšak nebude to nadlouho. „Koncem dne stejně začnou pracovat fundamenty,“ upozornil Todd.

Za pravdu mu dává třeba vstup Grouponu na burzu. Internetový prodejce slevových kuponů získal prodejem svých akcií 700 milionů dolarů (12,6 miliardy korun) a jeho primární nabídka tak byla nejvyšší od emise akcií internetového giganta Google za 1,7 miliardy dolarů z roku 2004. Po uvedení na trh ale jeho akcie začaly výrazně ztrácet. Ještě včera se prodávaly pod upisovací cenou.

Vojtěch Bednář, šéfredaktor serveru Tyinternety.cz

„Technologické společnosti neslavily takové úspěchy krátce po uvedení svých akcií, nicméně akcie Grouponu se pomalu vracejí na původní hodnoty a zároveň platí, že Zynga je mnohem výnosnější podnik, než je Groupon.“


Zynga původně vyráběla hry jenom pro Facebook a dosud tržby z devadesáti procent čerpá právě z něj. Rozjíždí ale i vlastní herní platformu a produkty dodává konkurenčí Google Plus nebo do mobilů. Samotný Facebook, od kterého se podle odborníků Zynga jen tak netrhne, by jí mohl se vstupem na burzu dýchat na záda. Investoři očekávají jeho IPO na jaře 2012. Čeká se, že také upíše desetinu hodnoty. Vydělal by tím ale tolik, kolik bude hodnota celé Zyngy.