Vánoce se blíží, tržby obchodníků rostou

Praha – Druhý adventní víkend je již minulostí a čeští obchodníci hlásí nárůst tržeb o desítky procent. Blížící se vánoční svátky se totiž projevují i na složení nákupů. Zájem je pochopitelně o tradiční dárky, v těsném závěsu jsou potraviny, suroviny na pečení a také mikulášské sladkosti.

S přihlédnutím k nákupní horečce Čechů v tomto adventním období se může zdát, že slovo „krize“ z hlav nakupujích zcela vymizelo. Řetězce hlásí nárůst tržeb až o 30 procent.

„Předchozí víkend byl silnější než ten loňský a tento týden to potvrdil. Pokračuje ten trend, že zákazníci skutečně začali nakupovat na Vánoce,“ říká mluvčí hypermarketů Globus Boris Malý.

Eva Karasová, mluvčí řetězce Tesco:

„Nejvíce vzrostl prodej hraček, elektroniky, oděvů a kosmetiky, z drogerie čisticích prostředků a z potravin surovin na pečení, alkoholu, citrusů a mikulášských cukrovinek.“


Vánoce jsou pro obchodníky nejdůležitějším obdobím v roce. Nervozita, která letos před svátky panuje, je proto více než pochopitelná. Obchody se jistý výdělek snaží pojistit i slevovými akcemi, které zákazníky lákají už týdny před samotnými svátky. Letos v ještě větší míře než loni.