Mountfield plánuje vstup na pražskou burzu, Kit digital chce pryč

Praha – Společnost Mountfield, která v Česku a na Slovensku provozuje síť prodejen se zahradní technikou, bazény a potřebami pro volný čas, plánuje vstup na pražskou burzu. Zároveň by se však stěžejní akciový trh burzy SPAD mohl dočkat odchodu firmy Kit digital, která chystá své akcie přesunout do Londýna.

Podle mluvčího prodejen Mountfield Davida Jiruška bude primární emise akcií (IPO) na Burze cenných papírů Praha jedním z hlavních témat tiskové konference naplánované na příští středu, kdy budou zveřejněny další podrobnosti k tomuto plánu.

Společnost Mountfield otevřela první tuzemskou prodejnu v březnu 1991 v Mnichovicích u Prahy. Nyní má v Česku 55 prodejních center a na Slovensku jich provozuje 17. Hlavním akcionářem Mountfieldu je s podílem zhruba 72 procent Ivan Drbohlav.

V roce 2010 Mountfieldu mírně klesly tržby meziročně o 41 milionů korun z 3,259 miliardy korun v roce 2009 na 3,218 miliardy korun. Prodejny Mountfield v roce 2010 mírně snížily i zisk, a to z 20,2 milionu korun v roce 2009 na 14,8 milionu korun. Výsledky loňského hospodaření vedení Mountfieldu zatím nezveřejnilo.

Kit digital chce přesunout akcie z Prahy do Londýna

Naopak společnost Kit digital, která se zabývá vývojem programů pro distribuci internetového videa, plánuje přesunout obchodování svých akcií z pražské burzy na trh v Londýně. Hlavním trhem zůstane americký NASDAQ. Přesun by se měl uskutečnit do konce druhého čtvrtletí, bude ale záležet na rozhodnutí příslušných úřadů. Od tohoto kroku si firma slibuje lepší dostupnost cenných papírů pro investory. Akcie obchodované v Londýně budou směnitelné za americké cenné papíry firmy.

Zároveň firma oznámila, že loni zvýšila ziskovost o 30 procent a splnila plánované cíle. Pro letošní rok zvýšila výhled tržeb z 300 na 320 milionů dolarů a čistého zisku na akcii z 1,45 na 1,53 dolaru. Tempo organického růstu by letos mělo dosáhnout 25 procent. Kit také dokončila koupi společnosti Sezmi Corporation, která se zabývá poskytováním služeb v oblasti širokopásmového televizního vysílání, za 27 milionů dolarů.

Kit digital je předním světovým poskytovatelem řešení pro správu videí prostřednictvím protokolu IP a má přes 2 450 firemních zákazníků ve více než 50 zemích světa. Podnik má své hlavní pobočky v Praze a New Yorku.