Do internetového obchodu Tesco se zaregistrovaly tisíce lidí

Praha – Do nového internetového obchodu s potravinami a drogistickým zbožím, který dnes v Praze a okolí zprovoznil obchodní řetězec Tesco, se zaregistrovalo několik tisíc zákazníků. Tesco je prvním obchodním řetězcem nabízejícím zboží každodenní spotřeby, který v tuzemsku spustil internetový prodej s dodáním až do domu. Na internetu dosud prodávaly zboží jen sítě prodejen specializovaných například na elektroniku či sportovní potřeby.

Zdroj: Isifa/Rex Features Autor: Geoff Moore

„Největší zájem je o čerstvé a trvanlivé potraviny. Zejména o základní položky, jako jsou nápoje, ovoce, zelenina nebo pečivo,“ uvedla mluvčí společnosti Tesco Stores ČR Eva Karasová, podle které lidé do virtuálního nákupního košíku v průměru vloží 77 položek. Počet uskutečněných transakcí v novém internetovém obchodě společnost Tesco nezveřejnila.

Internetový obchod www.itesco.cz/potravinyonlinemá v nabídce zhruba 20 tisíc položek a Tesco tuto formu prodeje hodlá postupně rozšířit po celém Česku. „Zboží objednané zákazníky přes on-line obchod je vybíráno a distribuováno přímo z obchodů Tesco,“ uvedla Karasová. V Praze a jejím okolí dodávky objednaného zboží zabezpečují hypermarkety Tesco v Letňanech a na Zličíně a prodejna Tesco Extra na Skalce.

Ceny zboží v internetovém obchodě společnosti Tesco jsou stejné jako v jejích tuzemských hypermarketech a totožné budou také akční nabídky. Tesco internetový obchod už nějakou dobu provozuje na domovském britském trhu, kde je prý o tuto službu značný zájem. O internetovém prodeji v Česku uvažuje také například obchodní řetězec Ahold, který provozuje supermarkety a hypermarkety Albert, a zvažuje jej také Billa.

Prodávat potraviny po internetu je podle odborníků obtížné

Odborníci se shodují na tom, že prodej potravin, které se obvykle rychle kazí, po internetu je docela oříšek. To je i důvod, proč se do tohoto riskantního byznysu nepustila například společnost Mall.cz. „K tomu, aby s potravinami na trhu někdo uspěl, musí mít silné zázemí a dobře postavené procesy – především logistiku,“ říká generální ředitel Mall.cz Marek Liška.

Video Reportáž Zuzany Luňákové
video

Reportáž Zuzany Luňákové

V některých zemích je ale prodej potravin přes internet velmi oblíbený. Nejúspěšnější je ve Velké Británii, kde se takto prodají tři procenta všech potravin. Řadu příznivců má také ve Francii.

Marek Liška, generální ředitel Mall.cz

„Podle mě byla jen otázka času, kdy s tím jeden z velkých hráčů (v ČR) přijde. Přichází s tím společnost Tesco a myslím, že si to prostor na trhu najde a že to budoucnost určitě má, i když ten rozjezd nebude úplně nejrychlejší.“


Společnost Tesco Stores ČR vstoupila na trh v roce 1996. Nyní v Česku provozuje na 210 obchodů, 18 čerpacích stanic a sedm obchodních center. Na předloňském žebříčku 50 největších obchodníků obchodnímu řetězci Tesco s odhadovanými tržbami 45 miliard korun připadlo první místo.