Virtuální šatna: Tak trochu jiná kabinka na zkoušení oblečení

Las Vegas - Světový veletrh v Las Vegas nenabízí jenom nové výkonnější tablety nebo chytré telefony. Lidé, které unavuje zkoušení oblečení, můžou využít virtuální šatnu. Software by mohl přilákat ještě víc zákazníků k jednoduchému nákupu oblečení na internetu. Virtuální šatna nabídne vše, od lodiček až po zimní kulich.

Program už zkouší i některé e-shopy. Stačí si vytisknout kód šatů a nastavit ho před web kameru počítače. Následně se kus oblečení ukáže na siluetě. Virtuální cestou jdou i návrháři americké značky Tommy Hilfiger, kteří návrhy zkouší právě skrz virtuální šatnu.

„My jsme přešli na virtuální prezentaci kolekce hlavně kvůli krizi, kterou zažíváme v posledních dvanácti měsících. Musíme šetřit, a přitom být tam kde je to potřeba, ale bez cestování,“ říká Ludo Onnink, provozní ředitel Tommy Hilfiger.


Módní koncern tak může zrušit statisícové výdaje za jednání, která se konala vždy v New Yorku, pak v Amsterdamu, a nakonec v Hong Kongu. „Když zkoušíme jeden kousek ve virtuální šatně na teleportu, můžou všechny týmy probírat prošití a střih ve stejnou chvíli,“ říká Marcella Wartenberghová, viceprezidentka společnosti Tommy Hilfiger.

Veletrh zítra končí. Vystavující teď čekají na to, co bude mít u uživatelů úspěch. Americká Asociace spotřebitelů elektroniky ale přišla s tím, že v roce 2012 by měli lidé za televize, počítače a různé aplikace utratit rekordní množství peněz což je pro obchody dobrá zpráva.