Hyundai zahájil výrobu nové generace i30

Nošovice – Automobilka Hyundai ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala v pondělí sériově vyrábět vozy Hyundai i30 nové generace. Výrobu předchozí verze tam ukončila 22. prosince minulého roku. Za čtyři roky firma prodala přes 360 000 těchto vozů, v Nošovicích jich vyrobila 267 669. Právě vozem Hyundai i30 automobilka v roce 2008 zahájila ve slezské továrně výrobu.

Karoserie

Nová verze Hyundai i30 bude stejně jako její předchůdce krátké pětidvéřové auto, oproti předešlé verzi však nabídne prostornější interiér. Vůz bude delší i širší, ale karoserie bude nižší. Objem zavazadlového prostoru bude mít 378 litrů, což je o deset procent více než u předchozí verze. Jen letos jich firma v Nošovicích chce vyrobit 100 tisíc. 

Motory

Výběr bude ze čtyř motorů v šesti výkonových stupních. Emise oxidu uhličitého z modernizované vznětové jednotky o objemu 1,6 litru budou pod hranicí 100 g/km. Vozy nové generace i30 budou mít pětiletou komplexní záruku.

Cena

Cenu zatím Hyundai neoznámil. Podle odhadů by se ale měla vejít pod 300 tisíc korun. 

I30 cw skončí v létě

Mluvčí automobilky Petr Vaněk už dříve uvedl, že v Nošovicích se dál bude vyrábět i model Hyundai i30 cw (kombi). Jeho výroba skončí zřejmě v létě. „Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Na přelomu let 2012/2013 bude zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30 nové generace,“ uvedl Vaněk.

Loni vyrobila automobilka Hyundai v Nošovicích přes 251 000 osobních automobilů, což bylo zhruba o čtvrtinu více než o rok dříve. Mezi čtyřmi modely byl nejpočetněji zastoupený právě model i30. Včetně verze kombi sjelo z linky 107 000 těchto vozů. Auta z Nošovic vyvezla firma do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky. Nejvýznamnějšími odběrateli byly v roce 2011 Německo, Rusko a Velká Británie. V Česku se prodala zhruba tři procenta aut vyrobených v Nošovicích.

Novinky představí TPCA i Škoda

Jediná česká automobilka, které loni produkce klesala, byla kolínská TPCA. Letos to chce samozřejmě napravit s příchodem novinek. Modernizovaná trojčata se začnou prodávat na jaře. Výrobu si rovným dílem rozdělí Toyota, Peugeot a Citroen. Oficiálně se má začínat na dvou stech tisících korun.

Škoda na podzim začne vyrábět svou nejdůležitější novinku. Jmenovat se bude zřejmě Rapid a završí rok českých premiér. „Než naběhne produkce na 100 procent, tak je velký otazník nad tím, jak se jim podaří dosáhnout loňského dobrého výsledku,“ říká šéfredaktor časopisu Auto motor a sport Michael Kudela. Spekuluje se také o ceně nové Škodovky. Začínat by měla nad hranicí tří set tisíc, tedy mezi cenou Fabie a Octavie.