Není sleva jako sleva

Praha - Pod značkou „zlevněno“ se dnes již prodává téměř polovina všeho zboží. Jenže výše slevy může být zavádějící. Jak ukázal monitoring cen společnosti PPM, obchodníci často těsně před tím, než jde zboží do akce, jeho cenu zvýší. Sice jen na pár dní, ale sleva díky většímu rozdílu cen hned vypadá lákavěji.

Při lovu zákazníků rozhoduje každý detail. Někdy se těsně před slevovou akcí zvedá zboží i o jedinou korunu. Zákazník chce mít pocit, že nakupuje dobře, což je často důležitější než ta samotná cena.

Česká obchodní inspekce (ČOI)

Z pohledu ČOI je relativně dodrženo to, co zákon ukládá, že tedy byla předchozí cena snížena a následná cena je nižší. Navíc dokázat, že obchodník takto čaruje s cenami úmyslně by bylo pro kontrolní úřady složité. A to i v případě, že avizovaná akční cena je paradoxně ještě vyšší než ta těsně před zdražením.

Česká obchodní inspekce
Česká obchodní inspekce

Děje se to a je to bohužel v neprospěch jak zákazníků, tak kolegů obchodníků. Stává se to u středních a menších obchodníků a u cizích obchodníků.

Význam mají i letáky 

A na slevy a akční letáky přitom slyší stále více lidí. Letáky pročítá 70 procent lidí a více než jedna třetina lidí podle nich plánuje svůj nákup.