Soutěž Rozjezdy ocenila české skaty i dvojkola

Praha - První ročník soutěže začínajících podnikatelů Rozjezdy 2011 zná své vítěze. Nejvíce se porotě zamlouvali výrobci skejtových desek - Restart Skateboards. Cenu veřejnosti si odnesla Marie Žvaková obchodující s dvojkoly. Do prvního ročníku se přihlásilo přes tři sta projektů. Ten následující chtějí pořadatelé vyhlásit už letos v dubnu.

Na skatovém prkně vítězů soutěže není na první pohled nic zvláštního. K jeho výrobě stačí kvalitní dřevo a šikovné ruce. A samozřejmě také dobrý nápad. Mladí podnikatelé Štěpán Malý a Adam Pelc z Restart skateboards jsou jediní, kteří skety vyrábějí výhradně z českých surovin. Kanadský javor nahradili českým jasanem a se svými prkny chtějí dobýt nejen český, ale i evropský trh.

„My jsme mnoholetí skataři, skatujeme zhruba deset let. Už když jsme začínali jezdit, tak jsme viděli nedostatky: drahý hardware a desky, což je vlastně hrozně spotřební materiál, potom malá podpora začínajících skaťáků. Pak jsme vyrostli do fáze, kdy jsme s tím mohli něco dělat, a tak jsme založili tuto značku,“ říká o svém podnikatelském nápadu Pelc.

Studentka krajinného inženýrství na Mendelově univerzitě v Brně Marie Žvaková si zase loni v dubnu po svatbě s manželem otevřela v Českých Budějovicích půjčovnu dvojkol. Manžel už měl zkušenosti s výrobou a opravou kol, a tak půjčovnu rozšířili o výrobu dvojkol. Marii vynesla v Rozjezdech 2011 cenu veřejnosti.

Cílem soutěže Rozjezdy 2011 je hlavně podpořit začínající podnikatele, zájemci totiž nesmějí podnikat déle než jeden rok. Odborná porota vybírala projekty ze všech krajů. „Porotci primárně hodnotili projekt jako takový jestli má vůbec nějakou šanci přežít. Hodnotili jsem, jestli už ti lidé pro to něco udělali, jestli si třeba zjistili, jakou mají konkurenci, kde by mohli podnikat za kolik peněz a tak dále,“ uvedla vedoucí projektu Rozjezdy 2011 Petra Pavličková.

Oba vítězné projekty si z celorepublikového finále odnesly 100 tisíc korun. Peníze mohou mladí podnikatelé investovat dle svého uvážení. Jedinou podmínkou je utratit výhru do jednoho roku. Kromě věcných cen, dostanou všichni finalisté navíc rady odborníků z oblasti reklamy a PR.