Brazílie se snaží uspět na trhu s luxusní módou

Sao Paulo - Brazílie patří spolu s Čínou nebo Indií patří mezi hlavní nastupující ekonomické  velmoci. Je to vidět i na prodeji luxusní módy. Vloni se tržby v tomto odvětví zvýšily o třetinu. Přitom módní zboží je v Brazílii nejméně dvakrát dražší než ve Spojených státech amerických. Brazilská móda si žádá velké přehlídky, třeba Týden módy v Sao Paulu nebo akce Fashion Rio.

Vzhledem k tomu, že luxusní zboží je tu dražší než v jiných zemích, chodí se někteří na brazilské přehlídky pouze inspirovat, nakupují ale v zahraničí. „Když cestuji po Spojených státech, vždycky si tam kupuji oblečení. Každý si bereme tři velké kufry, kupujeme obrovské množství věcí,“ říká jedna z pravidelných návštěvnic přehlídek.

Na domácím trhu se zatím prodává levnější zboží z Číny. Loni se dovoz oblečení vyšplhal na rekordních 14 miliard amerických dolarů, aby vyplnil mezeru na místním trhu. „Čína kvůli tomu, aby byla dobrou konkurencí, je opravdu velice produktivní. To je opravdu velmi dobrý způsob, jak se někam dostat. Brazílie by se naopak měla soustředit na levnější módu,“ komentuje to konzultant Carlos Pessoa-Parcells.

Takovým směrem se ale domácí značky nechystají. Raději se dívají po nových trzích. Týden módy byl v současnosti poprvé přenášen po internetu. Tvůrci tak chtěli přitáhnout pozornost zahraničních trhů a otevřít si tak na ně cestu.