Český trh se slevovými portály prochází slučováním

Praha - Slevový portál Mydeals.cz převzal regionální konkurenty Bonybony.cz a Megasleva.cz, a to formou výměny podílů. Hodnota obchodu činí půl miliardy korun. Vznikne tak druhý největší hráč na tuzemském trhu s předpokládaným obratem 600 milionů korun ročně. Loni v Česku podnikalo asi 250 slevových serverů, dohromady dosáhly obratu téměř dvou miliard korun.

Sebastian Vohradník, generální ředitel a zakladatel Mydeals.cz 

„Spolu s uzavřením transakce vyčlenila společnost Rebate Networks jeden milion eur na financování rozvoje nových zdrojů zisku a upevnění vedoucí pozice na zdejším trhu. Věřím, že všechny firmy dosáhnou lepších výsledků než kdykoli předtím a v roce 2012 vykážou roční obrat 600 milionů korun.“


Podle ředitele a zakladatele Mydeals.cz Sebastiana Vohradníka díky této akvizici vznikne druhý největší hráč na tuzemském trhu slevových serverů. Mydeals.cz je součástí mezinárodní sítě Rebate Networks.

Sloučení trojice slevových serverů by mělo být provedeno do konce letošního roku, zatím ale zůstanou v provozu všechny tři značky, uvedl Vohradník. Majitelé serveru Mydeals, Rebate Networks a Vohradník, budou poté společně vlastnit většinový podíl 56 procent, zatímco majitelé BonyBony Daniel Farkaš a Ivo Laurin 22 procent. Stejný podíl připadne i na majitele portálu Megaslevy.cz Daniela Hutníka a Jana Pummera.

V Česku začaly fungovat první slevové servery na jaře 2010 a jejich počet poté rychle rostl. Loni na tuzemském internetu fungovalo zhruba 250 slevových serverů, které za celý rok 2011 podle statistik slevového vyhledávače Skrz.cz utržily rekordních 1,95 miliardy korun. Předloni Češi na slevových serverech utratili několik stovek milionů korun. Největší zájem je o slevové kupony na jídlo, pití, zkrášlování, relaxaci a pobyty.

Podle očekávání odborníků se má počet slevových serverů výrazně snížit. „Z dlouhodobého hlediska se (takový počet) určitě neuživí. Bude probíhat konsolidace. Otázkou je, kolik serverů zbyde. Jsou názory, že jich bude pět či padesát. Samozřejmě se v budoucnosti uvidí,“ přiblížil ředitel poradenství společnosti KPMG Michal Olexa.

Principem hromadných slev je, že obchodníci či poskytovatelé služeb sníží cenu poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.