Britky našly díru na trhu a vydělaly na klasických aktovkách

Londýn – Vydělat velké peníze lze i výrobou klasických aktovek. Důkazem je Julie Deanová z Velké Británie. Její firma nyní vydělává v přepočtu více než čtyři miliardy korun ročně.

Julie, která před třemi lety studovala na vysoké škole, potřebovala peníze na školné. Proto začala podnikat s výrobou klasických aktovek. Ty totiž v zemi nikdo nedělal a zákazníci o ně měli velký zájem. V současnosti vyrobí více než dva tisíce brašen za týden. Jedna stojí v přepočtu dva tisíce korun.  

„Přivezli jsme do země klasické aktovky, ale s novým designem. Máme různé barvy, třeba neonové. A některé tašky mají i flitry,“ říká spolumajitelka společnosti Cambridge Satchel Julie Deanová. 

Její matka Frada Thomasová, mimochodem další spolumajitelka firmy, dodává: „Na začátku jsme byly velmi odhodlané. Ale každý se nám smál, když jsme někomu o našem nápadu řekly. Víte, nikdo tady podobné aktovky neprodával, tak jsme do toho šly.“ 

Společnost záhy začala prodávat i v zahraničí. Teď dováží do 70 zemí po celém světě. Anglické tašky navíc zažívají světový boom, podle zákazníků je totiž zboží vyrobené v Británii kvalitní. „Sledujeme trendy a taky se podle nich snažíme řídit. Máme plno pozitivních ohlasů od zákazníků na Facebooku i Twitteru,“ dodává Julie. 

Shannon Edwardová, ředitelka firmy Shop style

„Vyrobeno v Británii - už jenom to je skvělý marketing. Znamená to totiž, že je výrobek kvalitní. Zájem o tašky je především v Asii.“  


I přes svou oblíbenost musí firma čelit konkurenční značce Mulberry, která se ale soustřeďuje spíše na luxusní kožené kabelky. Jejich cena se v průměru pohybuje kolem dvaceti tisíc korun za kus.