Internet je štikou inzertního byznysu

Praha - Letos se na internetu protočí přes deset miliard korun a růst inzerce bude pokračovat stejným tempem jako loni. Na vzestupu je podle Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) především videoreklama. Podle průzkumů jsou čeští internetoví surfeři především mladší muži se středním vzděláním. Internetovým službám se ale stále nedaří oslovit nejstarší generaci.

S patnáctiprocentním nárůstem už je internetová reklama trojkou českých médií s ročním objemem necelých devět miliard korun. Firmy už tak na webu utrácí skoro desetkrát víc než v rozhlase. Podle koordinátora internetových projektů SPIR Pavla Ševery jsou nejvyužívanější bannerové inzertní plochy, na kterých se proinzerovalo pět miliard korun v ceníkových cenách. 

SPIR začalo nově měřit i videoreklamu a účinnost mobilních kampaní. Esemesková reklama by měla letos vzrůst skoro o dvě třetiny, ale hitem by měla být právě krátká videa. Ta má podle mluvčí serveru Seznam.cz Ireny Zatloukalové své opodstatnění. „Lidé jsou čím dál tím rozmazlenější a používají internet kromě hledání informací i k zábavě, a proto má videoreklama svůj smysl,“ konstatuje Zatloukalová.

Ján Simkanič, předseda SPIR

„Nejnovější data potvrzují, že internet nadále posiluje svou pozici a ukusuje stále více z celkového reklamního koláče. Počítáme s tím, že trend rostoucích investic do internetové reklamy bude pokračovat i v příštích letech.“


Tuzemský internet postupně roste a může za to i stále rostoucí množství chytrých telefonů. Na displeji mobilu už dnes surfuje kolem dvou a půl milionu lidí. Podle průzkumů jsou čeští internetoví surfeři především mladší muži se středním vzděláním. Internetovým službám se ale stále nedaří oslovit nejstarší generaci.

Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 procenty. Na trhu dominovala televizní reklama s podílem 47 procent a útratou přes 29 miliard Kč. Druhá byla tisková inzerce s 31 procenty.

Video Internetová reklama výrazně roste
video

Internetová reklama výrazně roste