Facebook rozšíří svůj reklamní prostor

New York - Největší sociální síť světa rozšiřuje prostor pro reklamu na svých stránkách. Svou „zeď“ si tu nově budou moci vytvořit firmy, kapely nebo samy celebrity. Na oplátku jim Facebook nabízí svých 850 milionů fanoušků. Zároveň se začne objevovat reklama i na chytrých mobilních telefonech a tabletech. Absence reklamy na těchto přístrojích byla považována za nedostatek podnikatelského modelu společnosti, která žije především z reklamních příjmů.

Firma si bude moci založit svou zeď. Když na ní zveřejní příspěvek, zobrazí se všem jejím fanouškům - podobně jako na Twitteru. Později se ale navíc ukáže v banneru jako reklama, aby mohl oslovit více potencionálních zákazníků. „Facebook se snaží získat peníze od velkých značek. Je to součástí jeho filozofie a ocenění si zaslouží,“ řekl David Carnoy, výkonný redaktor cnet.com.

Na novinku se už chystají velcí giganti, jako například americký obchodní řetězec Macy's, Wal-Mart, ale například i Coca-Cola. Nový prostor dá inzerentům možnost podělit se o příběh nebo informace se svými fanoušky, ale i ostatními návštěvníky. „Facebook už má dobré zisky z reklam. Jde ale o to, jak moc je propagace úspěšná. Mnoho lidí obtěžují věčné bannery po stranách a nechtějí je už ani firmy. Takto bude reklama mnohem poutavější,“ říká Carnoy.

Reportáž Františka Kramarze (zdroj: ČT24)

Komunikace s firmou bude stejná jako s přáteli

Novinku představil Facebook ve středu v New Yorku. Mohla by tak vzrůst i cena firmy, a to až na 100 miliard dolarů. „Naše vize je, že komunikace všech lidí s jakoukoliv značkou bude stejně rychlá a bohatá jako komunikace mezi běžnými přáteli, tedy například jejich kolegy nebo členy rodiny,“ řekl Christopher Cox, viceprezident produktu z Facebooku.

Jak systém funguje, se ukáže až po jeho spuštění. Bude záležet na číslech, tedy kolik lidí bude ochotno vedle svých přátel naslouchat také příběhům a informacím od inzerentů.

Vydáno pod