V Česku roste zájem o franchisové podnikání

Brno – Celkem 35 vystavovatelů se v pátek a sobotu představí v Brně na přehlídce franchisingu na českém trhu. Ten funguje na principu, kdy zavedené firmy za poplatek pronajímají svou značku a know how ostatním podnikatelům. Veletrh ukáže i nové trendy ve franchisingu nebo obory s potenciálem růstu.

S franchisingem se lidé mohou na trhu setkat v oblasti realit, rychlého občerstvení, cestovního ruchu, vzdělávání nebo módy. Oblastí je celá řada. Prostor pro růst je nejvíce zaznamenáván především v realitách, péči o zdraví, fitness, ale i v oblasti potravin.

Na veletrhu Franchise Meeting Point 2012 se představí celá řáda konceptů. Jedním z nich je právě Český grund, který prostřednictvím farmářských prodejen nabízí vysoce kvalitní potraviny. Dále jsou zde zastoupeny koncepty z oblasti zdraví a mnoha dalších.

V Česku je v současné době téměř 170 konceptů a očekává se růst, tento rok by mohl stoupnout až na 200. „Česká asociace franchisingu zaznamenává nárůst dotazů týkajících se franchisového podnikání a mohu říci, že zájem o licence má jednoznačně vzrůstající charakter,“ říká Petra Ritschelová z České asociace franchisingu.

Podle Ritschelové je pro zisk licence nutné zvolit si v první řadě předmět podnikání, poté si zjistit co nejvíce informací o franchisorovi a dobré je taktéž navázat spolupráci i s ostatními franchisanty. Poplatek za licenci se různí dle jednotlivých odvětví. Částky se pohybují od deseti tisíc až do řádů milonů. Například v oblasti realit se cena pohybuje od 400 do 600 tisíc korun. V gastronomii ale také až 25 milionů.