Lego se snaží nalákat holčičky, začalo vyrábět panenky

Praha - Legendární stavebnice Lego byla doposud spíše záležitostí hlavně pro kluky. Nově si ale přijdou na své i holčičky. K dostání jsou nyní panenky i zvířátka. Lego vsadilo na pastelové barvy a zve holčičky do královského paláce, do obchodů nebo třeba do kavárny. Firma se ale nehodlá vzdát ani starých známých zavedených hrdinů a přichází i s novými nápady – inspiraci hledá například ve filmu.

Už čtyři generace dětí si hrají s barevnými kostičkami a panáčky od dánské společnosti Lego. Jenže z průzkumů, které si společnost nechala udělat, vyplývá, že je oblíbená spíše u chlapců. A právě to se teď firma rozhodla změnit. „Zaměřili jsme se na rodiny, které milují Lego a ptali se nás, jestli nechytáme nějaké nové modely zaměřené jen na dívky. Vyšli jsme jim vstříc,“ uvedl ředitel Lega Jörgen Vig Knudstorp.

K traktoristovi nebo policistovi tak přibyla i plastová kočka, ptáci a nové vybavení domečků. A nechybí samozřejmě ani panenka. Tu Lego nabízí hned v devětadvaceti variantách a trendových barvách. Oproti původním postavičkám jsou ty nové o pět milimetrů vyšší. Holčičky se mohou s Legem vydat do zimního i letního královského paláce, k dostání je i Lego Parkur. K mání je ale i verze, která je zavede třeba do pekařského stánku.

Jörgen Vig Knudstorp, ředitel Lego

„Lego slaví úspěch hlavě v Severní Americe, ale firmě se začíná dařit i třeba v Asii. Snažíme se přinášet něco nového, ale zároveň neopouštíme ani klasické superhrdiny, jako je třeba Batman. Snažíme se i o Pána prstenů, což je pro nás výzva.“


Firma má továrny po celém světě - jedna vyrábí oblíbené kostičky a figurky i v Česku, další pak třeba v Jižní Koreji nebo Švýcarsku. Během sekundy vyrobí na šest set dílků, za celý rok jich pak z výrobních linek „sjelo“ přibližně dvacet miliard. Firmě se na trhu daří. Loni vydělala skoro 565 milionů eur - meziročně o 12 procent víc. Legu patří mezi výrobci hraček 7 procent trhu.