Tragédie na mořích cestovkám pomohly, poptávka po plavbách roste

Praha - Tragická havárie výletní lodi Costa Concordia či problémy obří výletní lodi Costa Allegra údajně nemají na byznys českých ani zahraničních cestovních kanceláří výrazný vliv. Odborníci v cestovním ruchu naopak očekávají, že poptávka po plavbách na lodích tento rok dokonce o 15 procent vzroste.

Negativní reklama je také reklama. „Češi negativní události v cestovním ruchu příliš nevnímají, to je dlouhodobý trend,“ říká analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek. Na českém trhu jsou plavby lodí stále novým produktem a některé cestovní kanceláře zaznamenaly po tragických zprávách o výletních lodích dokonce vyšší zájem než dosud. V loňském roce vyjelo na moře s cestovní kanceláří zhruba 13 000 Čechů a analytici předpokládají, že bude nárůst pokračovat. „Konečné číslo na konci roku by mohlo být 15 000 zákazníků,“ uvedl Beránek. 

Zájem o plavbu lodí stoupá, stejně jako nabídky cestovních kanceláří, které se na tento segment orientují. „Majoritní podíl má jedna cestovní kancelář, ale v současnosti nabízí plavby lodí dalších 10 kanceláří. Češi jezdí nejraději do Středomoří, ale oblíbený je i Karibik či cesta kolem Aljašky,“ informoval Beránek. 

Lidé brázdí moře krize nekrize

Ekonomická krize se tohoto segmentu cestování vůbec nedotkla a k poklesu poptávky podle analytiků nedojde ani v budoucnu. „Máme čím dál modernější lodě a mnohé společnosti dnes pořádají na těchto lodích i konference a firemní akce,“ uvedl Beránek.