Hezké počasí vehnalo tisíce zahrádkářů do hobby marketů

Praha - Do jara sice ještě zbývají více jak dva týdny, v hobby marketech jsou však fronty na sazenice a zahrádkářské náčiní už nyní. Bez ohledu na všudypřítomné šetření je zákazníků hodně, jen loni se v tomto byznysu protočilo zhruba 10 miliard korun.

Nejvíc se utrácí na jaře, kdy sezona začíná. V tomto období se začínají kupovat hnojiva na trávníky a zeminy, protože se začínají sázet květiny. Nepěstují se ale jen květiny, přibývá zájemců o ovoce a zeleninu.

Obchodníci věří, že jim průměrné roční tržby na zákazníka neklesnou. Například v Mountfieldu jsou za poslední tři roky tyto tržby v řádu desítek tisíc korun, u majitelů domů v Praze a Středočeském kraji jsou tržby 30 i 40 tisíc korun na zákazníka za rok.

V česku je teď podle některých odhadů přes dva miliony zahrádek, ti, kteří ji nemají, sází do truhlíků především bylinky, jahody a rajčata. Mimo jiné i kvůli jejich neustále rostoucím cenám.