Pošta si nenechala líbit „nabalování“ dopisů od Mediaservisu

Praha - Konkurence zuří také na trhu poštovních služeb. Městský soud v Praze ji navíc vyhodnotil jako nekalou, když společnosti Mediaservis nařídil skončit s praxí, kterou obchází zákonem ustanovený monopol České pošty na doručování běžných dopisů do hmotnosti 50 gramů. Poště se tím kompenzují nevýdělečné služby.

Česká pošta má monopol na doručování obyčejných dopisů až do konce roku. Za to má ale povinnost je dodávat i na místa, kde se jí to už nevyplatí. Proto se teď brání snaze komerční konkurence proniknout i na toto pole. 

Mediaservis totiž svým klientům nabízel takzvanou bezpečnostní vložku, díky které je běžný jednostránkový dopis těžší než padesát gramů. Tím se z běžného dopisu, kterou má mít na starosti Česká pošta, stala běžná komerční zásilka. „Porušováním zákona získává tato firma peníze, kterými má pošta hradit doručování dopisů na vesnice a odlehlá místa,“ říká mluvčí pošty Ivo Mravinac. 

Mediaservis
Mediaservis

Pošta navíc žádá dvoumilionové odškodné

„Městský soud v Praze shledal důvodnou obavu, že Mediaservis může porušovat pravidla hospodářské soutěže,“ uvedla mluvčí pražského soudu Martina Lhotáková. Soud proto dočasně Mediaservisu praktiku zakázal. Pošta chce zajít ještě dál a od konkurence žádá dvoumilionové odškodné. 

Michal Koliandr, ředitel firmy Mediaservis:

„Česká pošta nebo soudce se nechal obelhat Českou poštou a vydal rozhodnutí, které se vůbec nezakládá na pravdě.“ 


Mediaservis se proti soudnímu opatření hodlá odvolat. Už příští rok ale jemu a podobným společnostem problémy zmizí, neboť monopol České pošty s jeho nástupem definitivně skončí.