Agentura zprostředkovává nákupy, vydělají obchodníci i zákazníci

Washington - Na výměně informací mezi zákazníky a obchodníky na internetu se dají vydělat miliony dolarů. Svůj byznys na tom založila jedna americká společnost. Na její službě mají vydělat obě strany.

Firmy za zprostředkování obchodů platí určité procento z prodeje – a to jak agentuře, tak zákazníkovi, který získá zboží se slevou. „Průměrný uživatel by si mohl přijít až na tisíc dolarů za rok,“ tvrdí Shane Green, generální ředitel Personal.com.

Stačí se pouze zaregistrovat na stránkách zprostředkovatelské firmy a pak už začít vybírat z partnerských obchodů. Cílená reklama se vyplatí i firmě, některým společnostem může přinést až statisíce eur ročně.

Nevýhodou však je, že na začátku uživatel vyplňuje osobní údaje podle sebe. Klient tam může napsat prakticky cokoliv. Častější nákupy ale nevýhodu odstraňují – systém totiž sám vyhodnotí, jaké jsou preference jednotlivých lidí bez ohledu na vyplněnou registraci. Nabídku pak přizpůsobí předchozím výběrům.