Autosalon v Pekingu: Velká návštěvnost, čínský luxus a zájem o SUV

Peking - Hlavní město Číny opět hostí tradiční autosalon. Událost se stala již téměř kultovní a těší se velkému zájmu. Jako každý rok se zde představilo několik novinek, premiéru zažila i limuzína Rudá vlajka místní automobilky FAW. Čína je dnes největším světovým trhem, pro řadu automobilek klíčovým. I když jsou víc než třetinové nárůsty prodejů pryč, loni stouply o 2 a půl procenta.

Čínský trh ve znamení západních značek, Rudá vlajka útočí na luxus

V Číně narazíte buď na známá auta západních výrobců, nebo na jejich čínské kopie. Automobilový průmysl se ale hýbe a i v Číně je prostor pro luxusní svezení. Premiéru má nová limuzína Rudá vlajka místní automobilky FAW, kterou bude možno pořídit i s dvanácti válci.

„Na projektu pracovalo 1 600 lidí, investovali jsme do něj přes 800 milionů dolarů. Je to start na vyšší úroveň čínského automobilového průmyslu. V minulosti jezdili Rudou vlajkou jen pohlaváři komunistické strany, dnes má být alternativou západních luxusních značek pro všechny solventní Číňany. Přibude i menší limuzína nebo SUV, které jsou mezi Číňany velmi oblíbené,“ říká Xu Jianyi, předseda představenstva FAW.


SUV v Číně letí

Je to jeden z nejrychleji rostoucích segmentů. Jen loni se tady prodalo na 2,5 milionu SUV. Lidé si je nejčastěji pořizují jako druhý vůz do rodiny. Na volání čínských peněz reagoval i Land Rover, který představil speciální edici modelu Evoque od Victorie Backhamové. Od sourozenců se moc neliší, díky jménu ale stojí skoro dvojnásobek. „Těžko říct, kde jsem vzala inspiraci. Hodně jsem se zabývala novými i starými auty, ale i loděmi, letadly. Je to přesně to, co se mi líbí,“ říká Victoria Beckhamová.

V Číně boduje i tuzemská Škoda. V Pekingu ukázala studii Mission L, která se ještě letos změní v sériové auto. Zaplní mezeru mezi Fabií a Octavií. Firma na autosalonu definitivně potvrdila, že ponese staronové jméno Rapid.