Kamery ČT24 přistihly Škodu Rapid na dálnici

Praha – Nová Škoda Rapid se prohání po českých silnicích. Oficiálně název nového vozu oznámila mladoboleslavská Škodovka teprve v pondělí, testovací vozy se zeleným F, tedy typickým označením testovacích aut Škodovky – už ale vyrazily do běžného provozu. Kamery České televize dnes ráno jeden z testovacích rapidů natočily na mladoboleslavské dálnici.

Nová Škoda Rapid zatím nebyla oficiálně představena. Ví se pouze, že bude vycházet z konceptu MissionL. Po českých silnicích se už ale testovací rapidy prohánějí jen s minimálním maskováním. Auto, které dnes ráno natočila Česká televize, mělo jen kamufláž předních světlometů a izolepu na zadních světlech. Přesto se automobilka snaží nový vůz před objektivy zvídavých fotografů zatím uchránit. Zkušební řidiči pracují ve velmi striktním režimu. Mají zákaz s testovacím vozem kdekoliv zastavit.

I tak ale lze ze záběrů rapidu ledacos vyčíst. Hranatá světla jasně odkazují na koncept MissionL. Právě ta jej odlišují od dosud vyráběných modelů. Podle očekávání ale ze sériového auta zmizela prosklená střecha, i když se s ní právě teď škodovácký prototyp chlubí na autosalonu v Pekingu.

Škoda Rapid by měla vyplnit pomyslnou mezeru v modelové řadě mezi fabií a octavií. Tomu bude zřejmě odpovídat i výbava rapidů. „Určitě můžeme říct, že technika bude podobná modelům, jako je u octavie, fabie, to znamená benzinové, dieselové motory, spíše nižší objemy,“ soudí šéfredaktor Faster magazíne Jakub Rejlek. I cena nového modelu je zatím jen ve fázi spekulací, hovoří se o částce 250 až 300 tisíc korun.

Jürgen Stackmann

„Svým prostorem nebo velikostí zavazadlového prostoru se bude (rapid) blížit současné octavii. Očekáváme díky těmto vlastnostem velmi vysoká prodejní čísla po celém světě.“


Škodovka si schovává světovou premiéru rapidu na podzimní autosalon v Paříži. A hned na to, tedy do konce roku, ho chce začít vyrábět. Rapid by měl mít více karosářských variant. Ve hře je liftback s výklopnou zádí i sedan. Spekulovalo se také o kombíku, to ale na pekingském autosalonu odmítl člen představenstva mladoboleslavské Škodovky Jürgen Stackmann stejně jako verzi kupé. Stackamnn zároveň očekává, že hlavně v Česku si Rapid oblíbí hlavně soukromí zákazníci. Firmy podle něj stále více sázejí na octavii.