Výhodný nákup přes slevový portál? Klienti Lipofitu narazili

Praha - Určitě se mnou budete souhlasit, že nakupování přes internet je rychlé a pohodlné. A docela jsme si na něj zvykli. Ještě větší popularitu si v Česku vydobylo nakupování prostřednictvím slevových serverů. Takřka ze dne na den se nejrůznějších portálů vyrojily stovky. A ruku v ruce s tím přišly také problémy – ne vždy totiž klienti dostali to, co lákavá nabídka slibovala. Jak snadno se dá na slevě prodělat, se přesvědčili i lidé, kteří si přes portál Chci slevu zadarmo koupili poukazy na epilaci a kryolipolýzu do salonu Lipofit. Zadarmo sleva rozhodně nebyla. Poškozených už je údajně přes 200.

Eva Ohlídalová chtěla trochu zhubnout. Zaujala ji možnost kryolipolýzy, tedy zmražení tukových buněk a na slevovém portálu Chci slevu zadarmo našla nabídku salonů Lipofit. „Tam byla nabídka čtyř voucherů plus jeden zdarma v ceně necelých čtyř tisíc korun, kde vlastně ta sleva byla skoro až šedesátiprocentní, takže to byl markantní finanční skok dolů,“ popsala. Poukazy objednala a zaplatila. Problém ale nastal, když se k ošetření chtěla objednat. Telefony uvedené na poukazech nefungovaly. Buď telefon nikdo nezvedal, nebo byly nedostupné. A tak osobně navštívila olomouckou pobočku.

„Pobočku jsem našla, na dveřích byl znak Lipofitu, jenže při pohledu dovnitř přes ty skleněné dveře to vypadalo, jako kdyby to teprve stavěli, jako by to teprve dávali vlastně dohromady,“ diví se paní Ohlídalová. Ani prázdná pobočka ji ale neodradila. Kontaktovala slevový portál a nakonec se přece jen ošetření dočkala. Ovšem pouze jednoho, od té doby v salonu Lipofit opět nikdo nebral telefony. A tak jsme se do pobočky vypravili i my s televizním štábem. Našli jsme ovšem pouze prázdné prostory. Dozvěděli jsme se, že pobočka Lipofitu tady fungovala asi tři měsíce a že klientů, kteří si vouchery zakoupili a kýženého zákroku se nedočkali, je daleko víc. A jak jsme zjistili, nejenom v Olomouci.

Ani do pražské pobočky se klienti nemohli dovolat

Podobnou zkušenost se salony Lipofit má i Olga Maříková z Prahy. I ona kupovala slevové vouchery na portálu Chci slevu zadarmo. Pouze na jinou službu, na epilaci. Svůj nákup si předem ověřovala a do Lipofitu zavolala. „Operátorka mi potvrdila, že akce běží, že sice teď objednávky nepřijímá, ale že když si to objednám, že to bude v pořádku,“ popsala paní Maříková. Zaplatila necelé čtyři tisíce a čekala, firma se jí měla ozvat. Jenže neozvala. „Já jsem tam znovu volala, a už jsem se nikdy na žádný telefonní kontakt nedovolala. Už to prostě nikdo nikdy nezvedl,“ uvedla zklamaně zákaznice.

Podle internetových stránek má Lipofit 10 poboček. V Olomouci jsme moc nepochodili, a tak jsme se vydali do Prahy. Jenže i tam nás čekaly jen zamčené dveře. Neuspěli jsme ani v místě sídla společnosti Fit Company s.r.o., která salóny Lipofit provozuje. Firma na adrese nesídlí a jejího jednatele Petra Wagnera také nikdo nezná. Nakonec jsme se Wagnerovi přeci jen alespoň dovolali. Vyjádření na kameru ale odmítl a se zveřejněním kauzy nesouhlasí, protože ho prý může poškodit. Slíbil nám rozhovor po telefonu, jenže od té doby se mu nedá dovolat. Nakonec s námi mluvil alespoň provozovatel portálu Chci slevu zadarmo Pavel Jedlička.

Škoda se pohybuje v řádu milionů

„My v podobných případech všechno řešíme se zákazníkem, řešíme to s partnerem slevové akce, a pokud nedojdeme k nějaké vzájemné shodě, vždycky vracíme zákazníkům peníze,“ sdělil Jedlička. „Bohužel tahle akce je opravdu poměrně veliká a nejsme schopni zákazníkům vrátit peníze za nevybrané služby,“ dodal. No a ani se nedivíme. Prostřednictvím slevového portálu Chci slevu zadarmo bylo prodáno zhruba 350 poukazů na epilaci a přibližně 1 600 na kryolipolýzu. Celková částka se pohybuje řádově v milionech. „Všechny peníze byly vyplaceny společnosti Fit Company s.r.o., zákazník tedy musí odpovědnost uplatnit přímo u této společnosti,“ doporučil Jedlička.

Nespokojení klienti Lipofitu se organizují

Pokud i vy patříte mezi nespokojené zákazníky firmy Lipofit, kteří sice za služby zaplatili, ale kýženého zákroku se nedočkali, spojte se s ostatními. Pokud vám není jedno, kde skončily vaše peníze, pokud se chcete informovat jak a kde podat trestní oznámení nebo se jen podělit o své zkušenosti, pište na e-mail podvedeni-lipofit@email.cz.


Podejte na Fit Company trestní oznámení, radí advokát

Stejné doporučení pro zákazníky má i advokát. „V tomto případě nelze po slevovém portálu žádat vrácení peněz, protože ten portál je v tom skutečně nevinně, on je pouhým zprostředkovatelem,“ vysvětlil advokát Pavel Nastis. Zákazníkům lze doporučit, aby na firmu Fit Company podali trestní oznámení. „Pro postižené zákazníky je to výhodnější v tom směru, že nebudou své nároky uplatňovat vůči společnosti, u které je pravděpodobné, že nemá žádný majetek, ale budou ty peníze vymáhat po konkrétní fyzické osobě, což by mohl být například jednatel té obchodní společnosti,“ doporučil Nastis.

A rada na závěr? Pokud si kupujete jakoukoli službu či výrobek na slevovém portálu, buďte opatrní a vše si důkladně prověřte předem. A to zejména služby konkrétního prodejce. Tedy to, zda firma existuje, zda řádně funguje a zda má dobré reference.