Hlavním sponzorem olympiády je McDonald´s, výživáři se bouří

Londýn - Necelé dva měsíce před začátkem olympiády vypukl ve Velké Británii ostrý spor o roli hlavního sponzora. Množina tamních obézních patří k nejpočetnějším na světě, mecenášem her je přitom společnost McDonald´s a exkluzivním prodejcem nápojů pro změnu Coca-Cola.

Britské sportovní areály budou hostit nejlepší sportovce světa. Bez peněz od hamburgerového řetězce by ale nestály. V Británii však čtvrtina lidí trpí obezitou a McDonald´s bude jediná velká firma, která bude jídlo prodávat přímo v dějišti her. „Proč by McDonald´s čtyři roky utrácel stovky milionů dolarů sponzoringem her, kdyby to lidi nepřimělo koupit si jejich produkty? Nejsou charita,“ komentoval Professor Terence Stephenson, prezident Královské akademie pediatrie. 

Vlajková loď rychlého občerstvení bude mít na olympiádě obří rozměry. Kromě tří restaurací taky dvoupatrovou katedrálu pro 1 500 lidí. Dva žluté oblouky se objeví i v olympijské vesnici. A tak se hamburgery, hranolky a sladké nápoje stanou zřejmě oficiálním menu sportovců i fanoušků. 

Oficiální vyjádření McDonald´s:

„Olympijský výbor potřebuje za partnera restauraci, která má vysokou úroveň potravinové bezpečnosti a dobrý servis. V létě nakrmíme jednoho z deseti návštěvníků her.“

Jenže podle odborníků bude v zemi hostící olympiádu do roku 2030 trpět každý druhý Brit obezitou. Právě před zapálením symbolické sportovní pochodně se proto opět ozval i slavný bojovník s nadváhou, šéfkuchař Jamie Oliver. V dopise žádá premiéra Davida Camerona o 24 hodin povinné školní výuky věnované vaření a zdravému stravování. Doufá, že současné děti budou jednou svátek sportu místo z fastfoodové restaurace sledovat ze startovního pole.

Reportáž Veroniky Markové (zdroj: ČT24)
Vydáno pod