Škoda ukončila výrobu současných octavií s pohonem všech kol

Mladá Boleslav - Škoda Auto ukončila příjem objednávek na model Octavia a Octavia Scout s pohonem všech kol. V novém ceníku platném od 28. května již nefigurují. Čekací lhůty na tyto vozy přesahovaly podle prodejců pět měsíců a kolidovaly by tak s náběhem nové generace modelu. K omezení výroby přistoupila Škoda kvůli přípravě nové generace vozu. „V souvislosti s přípravou výroby nové generace modelu Octavia již nejsou k dispozici veškeré výrobní kapacity,“ potvrdil dnes mluvčí automobilky Jozef Baláž.

Podle mluvčího automobilky se u současného modelu Octavia s pohonem všech kol prodloužily dodací lhůty, což omezilo jejich nabídku. U modelu Yeti nebo Superb verze s pohonem všech kol v nabídce zůstávají.

Důvodem, proč čekací lhůty na vozy s pohonem všech kol činily až pět měsíců, mohla být podle prodejců z Autokomplexu Menčík dlouhá dodací doba na Haldex spojky. Termíny dodávek těchto spojek automobilka nekomentovala. Mezinápravové spojky Haldex v okamžiku prokluzu předních kol zapojí pohon zadní nápravy. Tento systém Škoda používala pro vozy ve verzi kombi v motorizaci 1,8 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI.

Pozastavení objednávek potvrdil také prodejce Petr Čapka z Auto Jarov. K dispozici jsou podle něj už jen vozy u dealerů, nové od automobilky nelze objednat. „My máme v tuto chvíli dva vozy skladem a několik ještě objednaných, ale pak si už zájemci musí počkat na nový model. Předpokládáme ale, že čtyřkolky při zahájení prodeje nové generace k dispozici ihned nebudou. Podle našich zkušeností nabíhají do prodeje zhruba až po půl roce,“ uvedl Čapek.

Podle automobilky dosahuje podíl vozů s pohonem všech kol u octavií zhruba deset procent, u modelu Yeti téměř čtyřicet procent a u vozu Superb patnáct procent. Čekací doby na superb a yeti 4x4 činí v současnosti zhruba čtyři až osm týdnů, v závislosti na zvolené výbavě a motorizaci, uvedl Baláž.

Škodovce se v dubnu dařilo

Mladoboleslavská Škoda Auto v dubnu prodala 81 400 aut, což je meziročně o 4,1 procenta více. Automobilka za první čtyři měsíce roku meziročně zvýšila prodej o 9,8 procenta na 324 100 aut. Obě hodnoty jsou pro automobilku rekordní. Vysokých přírůstků odbytu dosáhla ve východní Evropě a Indii, zájem o česká auta klesl na trzích v západní Evropě.