Automobilové poklady se sjely do Loučně

Loučeň - O tomto víkendu se na zámku v Loučni představili nejcennější a nejzajímavější veteráni. Soutěž elegance historických vozů se přitom do Česka vrátila po více než 70leté pauze. Doteď se museli zájemci o podobnou podívanou vydat třeba do Itálie nebo do Spojených států.

Poklady automobilové historie se v Loučni sešly na jediném místě. Mezi značky známé i dávno zaniklé patřily třeba Rolls Royce, Maserati, Bugatti, ale i Laurin a Klement, Škoda nebo Wikow. „Česká republika jakožto země, která má silnou tradici automobilismu, něco takového potřebuje,“ říká pořadatel akce Concours d´Elegance Loučeň Robert Pergl. 

Svá auta na výstavu zapůjčilo i muzeum Ferrari. V jednom z nich dokonce vyhrál počátkem 50. let Alberto Ascari hned dva tituly mistra světa formule1. „Jsme si jistí a doufáme, že to bude akce, na kterou se budeme vracet každý rok,“ uvedl ředitel Ferrari Classiche Michele Rayneri. 

  • Sraz veteránů v Loučni
    Sraz veteránů v Loučni zdroj: ČT24
  • Sraz veteránů v Loučni
    Sraz veteránů v Loučni zdroj: ČT24

Nejdražší auto v Loučni byl americký Duisenberg

Asi nejdražším vozem byl v Loučni americký Duisenberg. Když se stejný model naposledy prodával v aukci, vyšel nového majitele v přepočtu na 200 milionů korun. V bývalém Československu se nachází jen jeden a z výstavy si hned odvezl hlavní cenu pro předválečné auto. „Je to vozidlo o obsahu sedm litrů a s výkonem 265 koní z roku 1930!“ přibližuje jeho majitel Anton Kiaba. 

Naopak nejstarší vůz, Wartburg z roku 1900, ukázalo Národní technické muzeum. Automobil má za sebou náročnou rekonstrukci a veřejnosti se představil vůbec poprvé. „Bude teď vystaven v expozici, která se jmenuje Krásky z depozitáře,“ vysvětlil generální ředitel Národního technického muzea Karel Ksandr. 

Nejstarším českým autem byl Laurin a Klement z roku 1907. Návštěvníci jako vůbec nejhezčí auto zvolili Rolls Royce z roku 1928. „Trvalo to čtyři a půl roku, než se dostalo do originálního stavu,“ říká majitel Rolls Royce František Kudela. Už tehdy měli pasažéři nejvyšší komfort. Na rozdíl od řidiče, který nad sebou neměl ani střechu.