Sázkové kanceláře zažily černý víkend: Češi se neřídili srdcem, ale rozumem

Praha - Černý víkend mají za sebou sázkové kanceláře. Sportovní utkání totiž nepřinesla žádná překvapení a ti, kteří vsadili, vydělali během jediného víkendu stovky milionů korun. Podobnou bilanci sázkové firmy nezažily už několik let. Přitom jsou zvyklé na to, že jim z přijatých sázek zůstane minimálně deset procent.

Sázkové firmy většinou vyplatí na výhrách 80 až 90 procent z vybraných peněz. Tentokrát ale musely sáhnout do své kasy. Sázkaři byli totiž stoprocentní. Prohra českých hokejistů s Rusy, nebo třeba vyřazení Tomáše Berdycha - přesně s tím počítali realističtí čeští sázkaři. Sportovní víkend jim dal za pravdu, vydělali si rekordních 200 milionů korun.

„Tento víkend jsme ten souboj prohráli, sportovní fanoušci byli mimořádně úspěšní. To, jak to bylo tento víkend, to se stane jednou za dva až tři roky,“ řekl Marek Herman z Asociace provozovatelů kurzových sázek. Místo zisků musely tentokrát kanceláře vyplatit až dvojnásobek přijatých sázek. Věřilo se totiž hlavně favoritům, kteří bojovali nejen proti českým sportovcům a ti nezaváhali. Včetně hokejového mistrovství světa.

Češi se už při sázkách neřídí srdcem, ale rozumem

„Byť jsme si asi všichni přáli, aby čeští hokejisté zvítězili, tak Rusové potvrdili svou výkonnost, na turnaji zůstali neporažení a samozřejmě vyhráli,“ komentoval Jiří Kalemba, sportovní redaktor ČT. Ten, kdo vsadil na vítězství Rusů sto korun při kurzu 1,63, si celkem odnesl 163 korun. Za vsazených sto tisíc už byl čistý výdělek 63 tisíc. Ještě do nedávna se přitom Češi při podobných turnajích řídili srdcem a většinou sázeli na výhru českého týmu. „Došlo k určitému vystřízlivění, už lépe zvažují své sázky a sází spíše na favority, což Češi proti Rusům nebyli,“ uvedl mluvčí Fortuny Petr Šrain. 

Úspěšní byli i ti, co si už před několika měsíci vsadili na šampiony jednotlivých soutěží. Tím se stal třeba Real Madrid. „Především šlo o fotbalové soutěže. Končila například anglická fotbalová liga, španělská, italská,“ uvedl mluvčí Tipsportu Lubomír Ježek. Sázkové firmy teď doufají, že vyhrané peníze budou sportovní fanoušci opět investovat do dalších sázek.