Dopravní stavba roku 2011: Cyklostezka i plavební komora

Praha - V pražské Betlémské kapli byly vyhlášeny výsledky soutěže Česká dopravní stavba roku 2011. Pořádá jí ministerstvo dopravy spolu se Státním fondem dopravní infrastruktury. Cenu si tentokrát odneslo hned 5 projektů bez určení pořadí.

Oceněné projekty

  • Mezi oceněnými projekty byla dostavba dálnice D1. Stavba podle poroty výrazně ulehčí provozu v Kroměříži, Hulíně i dalších obcích, zlepší komfort i bezpečnost cestování a pozitivně ovlivní životní prostředí v regionu.
  • Komplexní rekonstrukce centra města Bělá pod Bezdězem. Odborníci ocenili pečlivost a komplexnost opravy zejména Masarykova náměstí, které je součástí památkové zóny.

  • Rekonstrukce železniční trati v západních Čechách. Zahrnuje rekonstrukci trakčního vedení, železničních mostů, tunelů a výstavbu protihlukových stěn.

  • Dalším oceněným projektem bylo výstavba plavební komory v České Vrbné, která obnovila splavnění Vltavy porušené výstavbou přehrad a jezů ve druhé polovině 20. století, stavba zlepšila lodní spojení mezi Prahou a Českými Budějovicemi.
  • Cenu obdržela i cyklostezka podél Ohře, po které mohou cyklisté dojet z Karlových Varů až k německým hranicím. Bodoval celkový přístup ke stavbě jedné z nejdůležitějších cyklostezek v Česku. Vybudované úseky jsou vesměs značeny jako cyklotrasa č. 204. Výstavba je financována z dotací ze Strukturálních fondů EU. Předpokládané náklady se pohybují kolem 550 mil. korun. Trasa je dlouhá asi 110 kilometrů a měla by být dokončena v roce 2015.

„Cílem je pozvednout sebevědomí českých firem v dnešní složité ekonomické situaci. Je potřeba oceňovat a mít pozitivní náhled na to, když něco opravdu odpovědně a správným způsobem postaví,“ říká Jiří Nouza, předseda výboru pro dopravu HMP a člen poroty soutěže.

Video Rozhovor s Jiřím Nouzou
video

Rozhovor s Jiřím Nouzou