Honda plánuje ofenzivní nástup na trh, chystá motonovinku

Tokio - Japonská automobilka Honda chce letos napravit loňské katastrofální ztráty způsobené přerušením výroby po vlně tsunami a povodních v Thajsku. Celkově jí zisky klesly o 60 procent na 50 miliard korun. Letos proto plánuje ofenzivní nástup, a to především v prodejích motocyklů - pomoct má hlavně trh v Indii.

Přestože Honda je největším světovým výrobcem motocyklů, její zastoupení na rychle rostoucích asijských trzích tomu neodpovídá. Silné, technicky vyspělé, ale drahé japonské motocykly se tu totiž moc nenosí, Honda proto vytahuje z rukávu nové eso - model Dream Yuga s obsahem 110 kubíků. Nejlevnější verze bude k mání za v přepočtu necelých 16 tisíc korun.

„Motocykly v objemu sto kubických centimetrů si na světovém trhu jednostopých vozidel stále udržují skoro 50procentní podíl. Proto musí všichni výrobci nabídnout takový model,“ tvrdí Yadvinder Singh Guleria, marketingový ředitel Hondy pro motocykly a skútry.


Honda
Honda

Trh v Indii je lákavý

V Indii se loni prodalo 10 milionů motocyklů, větší trh má jen sousední Čína. Honda má proto velké plány. Tamní prodeje zatím firmě přinášejí 13 procent celkového zisku z výroby motocyků, do konce dekády to má být třetina.

Honda ale v expanzivních plánech nezapomíná ani na domácí vyspělý trh. V Tokiu proto představila vozítko Unicab. Řídit se dá bez použití rukou, samo drži rovnováhu a dokonce se vypořádá i s nečekaným nárazem.

  • Vozítko Unicab
    Vozítko Unicab zdroj: ČT24
  • Vozítko Unicab
    Vozítko Unicab zdroj: ČT24

„Vozidla se dvěma nebo čtyřmi koly pro venkovní použití nabízíme zákazníkům už léta. Chceme ale usnadnit pohyb i lidem v uzavřených prostorech,“ tvrdí hlavní inženýr Honda Motor a Kenichi Sueda.

Honda si od vozítka slibuje, že techniky chtivým Japoncům nahradí jízdní kola, kterých je v zemi asi 10 milionů.