Leo Express otestoval české koleje

Praha - Na tuzemskou železnici se chystají další nové vlaky. Soukromý dopravce Leo Express dnes představil soupravu, se kterou chce od prosince konkurovat na trase Praha–Ostrava Českým drahám a Regiojetu. České dráhy zase ukázaly nové motoráky z Polska.

Leo Express otestoval svůj nový vlak na zkušební trati u Velimi. Uvnitř vlaků se nachází jak prémiová, tak levnější ekonomická třída. Zlatočerný dopravce chystá pro cestující nejednu vychytávku. Sedačky od medicínské firmy, informační kanál přes vysokorychlostní wifi, elektrické zásuvky nebo bezbariérové WC. Jediné, co zatím tají, je cena jízdenky.

„My chceme být úplně jiným zvířetem v českém prostředí. Chceme plně využít toho, že jako jediní máme zbrusu nová moderní vozidla, která jsou prošpikována technologiemi, které konkurence nemá,“ tvrdí Leoš Novotný, majitel LEO Express.


Leo Express konkuruje Pendolinu

Za hlavního konkurenta si nový dopravce překvapivě nevybral ani žluté Regiojety, ani rychlíky Českých drah, ale rovnou nejrychlejší Pendolina. Tvrdí, že trasu z Prahy do Ostravy taky ujede zhruba za tři hodiny. „Přestože tenhle vlak umí jet 190, tak my pojedeme poctivě podle předpisů 160 a v podstatě z Prahy do Ostravy dojedeme ve srovnatelném čase,“ říká majitel Leo Expressu Leoš Novotný. 

„Pendolino dneska oproti konvenčním vlakům dělá tuto trasu rychleji asi o 18 až 20 minut. Nicméně zase je pravda, že v některých případech má Leo Express lepší vlastnosti například z hlediska rychlejšího zavírání a otvírání dveří,“ vysvětluje náměstek pro osobní dopravu Českých drah Antonín Blažek. 

Také České dráhy přitom chystají nové vlaky. Dnes představily nové motoráky, které by v celkovém počtu 31 kusů měly být nasazeny na regionálních tratích. Podle Blažka budou stroje nasazovány postupně během podzimu. Novinku představil před pár dny i Regiojet. Nejde však cestou nových vlaků, naopak si od švýcarských železnic pořídil dvanáctku ojetých vozů k rekonstrukci. 

Video Reportáž Jakuba Linky
video

Reportáž Jakuba Linky