Německá Rewe Touristik koupila českou Exim Tours

Praha - Německá Rewe Touristik koupila 51 procent společnosti Exim Holding, která vlastní největší tuzemskou cestovku Exim Tours. Transakce je účinná se zpětnou platností od 1. ledna letošního roku. Spojení má českým turistům přinést rozšíření nabídky destinací, odletových letišť i nižší ceny zájezdů. Generální ředitel Rewe poskytl ČT exkluzivní rozhovor, ve kterém si pochvaluje vstup na rychle rostoucí trh.

Kromě české Exim Tours podepsáním dohody Rewe kapitálově vstoupila do Kartago Tours Slovakia, Kartago Tours Hungary a Exim Tours Poland. Rewe Touristik je druhý největší koncern cestovního ruchu v Německu. Rewe Group, jehož je Rewe Touristik součástí, dosáhl loni obratu přes 58 miliard eur. Rewe v tuzemsku od roku 2008 provozuje cestovní kancelář ITS Billa Travel. Ta má v ČR roční obrat v desítkách milionů korun. Rewe má v Česku i síť prodejen Billa a Penny Market.

Rozhovor s generálním ředitelem Rewe Touristik Norbertem Fiebigem

Norbert FiebigHledáme rostoucí trhy. A Česko, Slovensko, Maďarsko a Polsko, ve kterých Exim působí, rostou, na rozdíl od našich tradičních trhů, tedy Německa, Rakouska a Švýcarska. Nové trhy budou v Evropské unii hrát stále důležitější roli, východní Evropa roste nejrychleji a my se k tomu růstu připojujeme. Exim jsme si vybrali proto, že je lídr trhu v cestovním ruchu a my jsme zase v Česku s Billou a Penny Marketem lídrem v maloobchodu. Prostě se dva lídři spojili.

Jaké konkrétní plány spolupráce s Eximem máte?

Chceme spojit objem a blízkost trhu. Exim na místním trhu působí, my zase využijeme naše obchodní aktivity. Známe kulturu v obou zemích, zákazníky oslovíme i přes naší maloobchodní síť. Synergie tak pomůžou k nižším cenám nabízených produktů.

Předpokládáte, že díky spojení poroste váš tržní podíl jak v Česku, tak i Německu?

Ano, myslíme, že podíl poroste, spojení s Eximem je první krok k růstu na východoevropských trzích, uděláme vše pro to, aby se nám to povedlo, abychom všude rostli společně. Budeme dál investovat a spolu s Eximem chceme časem vstoupit i na další nové trhy.

Evropa má ale potíže – například Řecko, nejistota panuje i ve Španělsku, Itálii, jak se to projevuje ve vašem byznysu?

Dovolená je to poslední, čeho se zákazníci vzdají – to je stejné v Česku, Německu i v dalších zemích. Jejich ochota cestovat se nezmenšuje, možná se zájem přesouvá do jiných destinací. Například poptávka po Řecku je teď slabší, jinde jde naopak nahoru. Počet prodaných zájezdů obecně neklesá.

Kam se tedy poptávka přesouvá?

Špatně si letos nevede Španělsko, ale jednoznačně největším vítězem řecké krize je Turecko.