Přes internet nakupujeme více, ale i rozumněji

Praha - Češi při nákupech v internetových obchodech stále častěji používají webové srovnávače cen a nákupní rádce, pomocí kterých hledají nejvýhodnější nabídky. Loni využila služeb nákupních rádců a vyhledávačů cen třetina lidí, kteří na internetu nakupovali. Vyplývá to z průzkumu portálu Aukro.cz a srovnávače Heureka.cz, kterého se zúčastnilo 7 000 uživatelů.

Celkový obrat tuzemských internetových obchodů od roku 2001 nepřetržitě roste. Loni se tržby e-shopů zvýšily o čtyři miliardy na rekordních 37 miliard korun. Novým trendem při internetovém nakupování v České republice je využívání rádců a srovnavačů cen. Jde o nástroje, které lidem umožňují přesně zjistit, kolik dané zboží stojí v jednotlivých obchodech i jak jsou s ním ostatní zákazníci spokojení.

Možnost nalezení nejlevnějšího prodejce zboží samozřejmě ovlivnila celý trh internetového prodeje. Mohlo by se zdát, že lidé budou nakupovat v nejlevnějším obchodě, ale není tomu tak. Zákazník si vybírá ten obchod, který za dobrou cenu nabízí i spolehlivost a kvalitu služeb obchodu. V rámci hodnocení zákazníků se také daří omezit případy vyloženě nekvalitních obchodů, popřípadě i podvodné podnikání.